ورود و خروج از حساب خود در بلاگ اسکای

منتشر شده در ۱۸ خرداد, ۱۳۹۵ در دستۀ بلاگ اسکای ۱ دیدگاه
5/5 - (1 امتیاز)

هر سایتی که بخشی داشته باشد که نیاز به دسترسی افراد خاصی دارد، باید به روشی تعیین هویت شود. بیشتر سایت ها با استفاده از رمز عبور تعیین هویت می کنند و افرادی که مجاز به وارد شدن به بخش محدود هستند را تشخیص می دهند. مثلاً سرویس های وبلاگ دهی به افراد اجازۀ می دهند با وارد کردن رمز عبور در صفحۀ ورود، بتوانند به بخش مدیریت وبلاگ خود وارد شوند. اگر این تعیین هویت نبود، طبیعتاً هر شخص دیگری می توانست وارد این بخش شده و کنترل وبلاگ را به دست بگیرید! در بلاگ اسکای هم چنین چیزی وجود دارد و در این مقاله قصد داریم راجع به ورود و خروج از حساب خود در بلاگ اسکای صبحت کنیم.

ورود و خروج از حساب خود در بلاگ اسکای

ورود و خروج از حساب خود در بلاگ اسکای

شما به عنوان مدیر وبلاگ باید کنترل مناسبی را روی ورود و خروج خود از محیط مدیریت وبلاگ داشته باشید. مثلاً اگر روی رایانۀ شخصی خود اقدام به ورود به حساب کاربری می کنید، نباید زیاد مشکلی وجود داشته باشید؛ از این نظر که شخص دیگری بتواند پشت رایانۀ شما بنشیند و وبلاگ شما را دستکاری کند. اما در محیط های عمومی مثل کافی‌نت‌ها یا دانشگاه‌ها شرایط اندکی فرق می‌کند. شما باید در این گونه محیط‌ها سعی کنید اول از همه امنیت وارد کردن رمز عبور خود را رعایت کنید. در ثانی پس از اتمام کار روی وبلاگ، حتماً از محیط ناحیۀ کاربری خود خارج شوید. در غیر این صورت شخص دیگری می‌تواند کنترل وبلاگ شما به دست بگیرد!

اما برای وارد شدن به بخش مدیریت وبلاگ بلاگ اسکای، مثل هر سامانۀ وبلاگ دهیِ دیگری باید وارد صفحۀ ورود شوید. برای رفتن به این صفحه از بالای صفحۀ اصلی سایت بلاگ اسکای، کافی است روی پیوند ورود به سیستم کلیک کنید تا صفحۀ ورود باز شود. این صفحه همانند تصویر زیر است که باید نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید.

صفحه ورود به بلاگ اسکای

صفحه ورود به بلاگ اسکای

این نام کاربری و رمز عبور را هنگامی که در حال ثبت نام بودید، خودتان تعیین کرده بودید. پس اگر هنوز ثبت نام نکردید، روی “ثبت نام و ساخت وبلاگ رایگان” کلیک کنید و مراحل ثبت نام را طبق آموزش‌های مقالات آموزشی گذشته پی بگیرید. که پس از ثبت نام فوراً وارد حساب خود خواهید شد و نیازی به ورود مجدد نیست.

گزینه ای در زیر جعبۀ “رمز عبور” وجود دارد با عنوان مرا به خاطر بسپار. که اگر آن را فعال کنید و روی “ورود” کلیک کنید، دفعات بعدی که وارد سایت بلاگ اسکای خواهید شد، سیستم شما را به عنوان فردی که از قبل وارد حساب خود شده است می شناسد و دیگر نیازی به وارد کردن اطلاعات ورود ندارید. اگر از رایانۀ شخصی استفاده می کنید، می توانید در هنگام ورود این گزینه را فعال کنید. در غیر این صورت روی رایانه های عمومی پیشنهاد نمی شود!

پس از وارد کردن نام کاربری و رمز عبور، باید روی “ورود” (دکمۀ آبی رنگ) کلیک کنید و صبر کنید تا پس از مدت زمان اندکی وارد حساب خود شوید. زمانی که وارد حساب خود می‌شوید، نام کاربریِ خود را در نوار بالایی صفحه می‌توانید ببینید و با کلیک کردن روی آن یک فهرست کشویی شامل چند پیوند نمایان خواهد شد.

فهرست نام کاربری بلاگ اسکای

فهرست نام کاربری بلاگ اسکای

آخرین مورد از این فهرست، با عنوان خروج شناخته می شود که همانطور که وارد حساب خود در بلاگ اسکای شدید، با کلیک کردن روی این مورد می‌توانید از حساب خود خارج شوید. که طبیعتاً این کار را باید زمانی انجام دهید که کارتان با بخش مدیریت وبلاگ به اتمام رسیده و الان آماده‌اید که از حساب خود خارج شوید.

برای ورود به حساب های اینترنتی باید نکاتی را در نظر بگیرید که در آموزش های قبلی خدمت شما شرح داده شد. مثلاً استفاده از یک رمز قوی برای هر کدام از حساب های اینترنتی، نیاز به یک ذهن قوی دارد که شما بتوانید آنها را حفظ کنید! خوب، طبیعتاً این کار شدنی نیست! و باید از این یک نرم افزار کمک بگیرید که بتوان با آن تمامی رمزهای عبور قوی را نگه داری کرد و از آن مهم‌تر بتوان به راحتی از رمزهای عبور استفاده کرد. پیشنهاد بنده به شما استفاده از نرم افزار KeePass است که هم رایگان است و هم ساده. توضیحات آن را هم در آموزش های قبلی خدمت شما دادم. فقط کافی است روی پیوند نام این نرم افزار در همین صفحه کلیک کیند و تا وارد صفحۀ آموزش این نرم افزار گردید.

امیدوارم نکاتی آموزشی این مقاله راجع به ورود و خروج از حساب خود در بلاگ اسکای برای شما مفید بوده باشد. همچنان آموزش های دیگر سایت بلاگینگ را در رابطه با آموزش بلاگ اسکای دنبال کنید.