امکان درج چنین پستی به دلیل وجود اسکریپ یا لینک غیرمجاز وجود ندارد!

منتشر شده در ۲۲ مرداد, ۱۳۹۲ در دستۀ بلاگفا ۱۲۶ دیدگاه
5/5 - (4 امتیاز)

همه‌ی ما هنگام دیدن خطا حس خوبی نداریم. مخصوصاً اگر زمان زیادی را بگذاریم و یک مطلب را در ویرایشگر وبلاگ بنویسیم و پس از انتشار آن با چنین خطایی روبرو شویم. آنگاه است که دوست داریم صفحه کلید را روی سر خود خراب کنیم! در این جا با یکی از پرکاربردترین خطاهایی که بلاگفا از کاربران خود هنگام انتشار مطلب می‌گیرد، مواجه می‌شویم.

آیا تا به حال شده که زمان زیادی را روی یک مطلب بگذارید و با کلیک روی دکمه‌ی انتشار، عوض اینکه عبارت “مطلب ارسالی به ثبت رسید و وبلاگ بازسازی شد” را ببینید، با خطایی که در عنوان این مطلب آمده است مواجه شوید: “امکان درج چنین پستی به دلیل وجود اسکریپ یا لینک غیرمجاز وجود ندارد”؟ پس به احتمال زیاد یا از عکس‌های سایت‌های دیگران استفاده کردید، یا در حال ارسال یک مطلب تبلیغاتی بوده‌اید.

امکان درج چنین پستی به دلیل وجود اسکریپ یا لینک غیرمجاز وجود ندارد

نمایش خطای وجود اسکریپ یا لینک غیرمجاز در بلاگفا

همانطور که از نام این خطا بر می‌آید، شما یا از کدهای جاوا اسکریپتی استفاده کردید که از نظر بلاگفا غیر مجاز هستند، و یا لینک‌های سایت‌های غیر مجاز (البته از دید مدیریت بلاگفا) را در داخل مطلب گذاشتید.

مورد اول، یعنی کدهای جاوا اسکریپ در بیشتر سرویس‌های وبلاگدهی مسدود می‌شود. مگر آنهایی که در مکان بخصوص خود نوشته شوند. این به این خاطر است که با استفاده از این نوع کدها می‌توان کارهایی را انجام داد که خلاف اخلاق و واقعیت باشند. مثلاً حتی می‌توان ویروس را وارد رایانه‌ی بازدید کنندگان کرد. پس مدیران سرویس‌های وبلاگ دهی این ضعف امنیتی را این گونه می‌بندند.

اما یک دلیل دیگر که بلاگفا هنگام انتشار پست این خطا را به شما نشان می‌دهد این است که، شما در متنِ مقاله‌ی خود از لینکی استفاده کردید که در آن نشانیِ یک سایتِ غیر مجاز آورده شده است. منظور از غیر مجاز آنهایی است که بلاگفا آنها را مسدود کرده است. مثلاً فرض کنید که اقدام به انتشار پست‌های تبلیغاتی محض در وبلاگ می‌کنید. برای این که بلاگفا جلوی شما را بگیرید، اقدام به پویش متن نوشته شده می‌کند و اگر نشانی آن سایتِ بخصوص را که در کار تبلیغات است، در متن پیدا کند، این خطا را به شما بر می‌گرداند. این موضوع عمده‌ترین دلیل برای ایجاد چنین خطایی است.

و اما راه حل برای حل این مشکل چیست؟

هیچ راهی به جز پاکسازی مقاله‌ای که نوشتید (البته شاید کپی کردید) نیست. یا باید کد جاوا اسکریپت را حذف کنید یا پیوندهایی که در متن قرار دادید و حاوی نشانی سایت‌های غیر مجاز هست را حذف نمایید. این نشانی حتی اگر در آدرس عکس‌ها هم باشد، سبب چنین خطایی می‌شود. پس اگر عکس هم می‌خواهید بگذارید که بلاگفا اجازه‌ی درج آن را نمی‌دهد، ابتدا باید آن را در یک مکان دیگر بارگذاری کنید (آپلود کنید) و سپس نشانی جدید را به عنوان یک عکس در مطلب بگذارید.

لینک‌های خرید چنین نوشته‌های تبلیغاتی هم ایجاد خطا می‌کنند و برای رفع چنین مشکلی باید آن را به صورت کوتاه شده قرار دهید، که برای این کار باید از سرویس‌های کوتاه کننده‌ نشانی اینترنتی استفاده کنید.

بلاگفا این کار را کرده است که وبلاگ نویسان فقط مطالب تبلیغاتی را منتشر نکنند. بارها وبلاگ‌هایی دیده می‌شوند که در آنها به جز پست‌های تبلیغاتی چیز دیگری نیست. اگر این روند ادامه یاید، چیزی جز افتضاح محتوایی نصیب نخواهد شد علاوه بر اینکه فشار زیادی روی سرور خواهد آمد. پس این کار بلاگفا معقول است و شما هم تا جایی که می‌توانید از کار کپی کردن صِرف مطالب تبلیغاتی دوری کنید.