برچسب ها در بلاگفا چیست؟

منتشر شده در ۲۳ خرداد, ۱۳۹۱ در دستۀ بلاگفا ۸۳ دیدگاه
4.3/5 - (21 امتیاز)

اصطلاح برچسب در بخش های مختلف معانی متفاوتی دارد. به عنوان مثال شما نباید برچسب کدهای HTML را با برچسب موجود در وبلاگ اشتباه بگیرید. در بلاگفا برچسب ها برای دسته بندی مطالب به شیوه ای دیگر بکار می رود. یعنی علاوه بر اینکه شما می توانید برای تمامی نوشته های وبلاگ، دسته بندی تعریف کنید، در کنار آن برچسب ها هم یک شیوه دیگر برای دسته بندی آنهاست. ولی اختلافاتی دارد که با هم به آنها اشاره می کنیم.

برچسب نوشته بلاگفا

برچسب نوشته به چه معنا!

تقریباً میشه گفت که جدیداً بلاگفا برچسب ها را به صفحۀ اضافه کردن مطلب، افزوده است. به همین دلیل شاید خیلی از افراد از ماهیت این قضیه سر در نیاورند. به همین منظور خدمت شما توضیحات لازمه را می دهم.

شما زمانی که یک مطلب ارسال می کنید، با تعیین کردن یک عنوان عقل پسند، می توانید به بازدید خوبی برسید، به شرطی که مطالبی هم که می نویسید مرتبط با موضوع باشد. موضوع مطلب به این دلیل مهم است که، در موتور جست و جو به عنوان یک پیوند به وبلاگ شما به نمایش در می آید. پس اگر تا الان از این موضوع آگاه نبودید، از حالا به بعد زمان کافی را برای انتخاب عنوان مطالب وبلاگ خود بگذارید.

پس با این تفاسیر، شما فقط با یک اصطلاح کلیدی می توانید صفحه وبلاگ یا سایت خود را در نتایج جست و جو بالا بیاورید. اما گاهی اوقات، مطلبی که می نویسید، اینقدر کامل است که می تواند از اصطلاحات دیگری که در موتور جست و جو وارد می شود، ورودی بگیرید. البته باز هم اصطلاحاتی که هنوز مرتبط با عنوان مطلب است. مثلاً مطلبی با عنوان “چگونگی وبلاگ نویسی” می زنید، ولی در آن نوشته در مورد رموز موفقیت وبلاگ نویسی هم سخن به میان می آورید. در اینجا شاید نتوانید تمام اصطلاحات کلیدی را در عنوان نوشته بگنجانید، در اینجاست که از برچسب ها می توانید به نحو احسن استفاده کنید، و یک برچسب با نام “رموز موفیقت وبلاگ نویسی” هم بسازید.

در اصل این برچسب ها (کلمات کلیدی) چه کاری را انجام می دهند؟ زمانی که یک برچسب برای یک نوشته می سازید، اصولاً یک صفحه با عنوان همان برچسب در وبلاگ خود ساخته اید که به آن نوشته پیوند می دهد. از همین رو است که با اضافه کردن برچسب های بیشتر، تعداد صفحات فهرست شده وبلاگ شما در موتور جست و جو افزایش می یابد.

اما نباید تعداد برچسب ها را بی دلیل بالا ببرید. همانطور که گفته شد، اگر نوشته شما می تواند در رابطه با کلمات کلیدی دیگر رتبه کسب کند، آنها را در قسمت برچسب های نوشته وارد کنید.

این مطالب فقط مختص سرویس وبلاگ دهی بلاگفا نیست. هر سرویسی که به این طریق از برچسب ها یا کلمات کلیدی استفاده کند، شما می توانید با همین سیاست از آنها بهره ببرید. فقط یادتان باشد که حرفه ای عمل کنید.

در رابطه با وارد نحوه وارد کردن برچسب ها هم در گذشته توضیحاتی داده شده. اما یکبار دیگر هم به این موضوع اشاره می کنم. اول از همه باید به قسمت مدیریت وبلاگ خود وارد شده و صفحه ارسال مطلب جدید را باز کنید. هر تغییری که قرار است در این صفحه وارد کنید، بدید تا به بخش انتهایی صفحه، سربرگ برچسب ها برسید. در این بخش شما باید برچسب های مربوط به همان نوشته را وارد کنید، که می توانید آنها را با علامت ویرگول (،) یا بعلاوه (+) از هم جدا کنید.

گذاشتن برچسب برای نوشته وبلاگ

تعریف برجسب های نوشته در بلاگفا

دقت کنید که برای نوشته های دیگر هم می توانید از برچسب های قبلاً تعریف شده استفاده کنید، که این کار بهتر است. یعنی در صفحه ساخته شده برای آن برچسب مطالب بیشتری قرار می گیرد. برای این که با مفاهیم برچسب ها بیشتر آشنا شوید، بهتر است صفحه اصلی وبلاگ خود را باز کرده، و بروی یک برچسب که در انتهای یک مطلب قرار دارد، کلیک کنید. شما به صفحه ای می روید که مطالبی که مرتبط با آن برچسب هستند، در آن جای گرفته اند، تقریباً مانند صفحات دسته بندی مطالب وبلاگ.

با این تعاریف امید است با ذهنیتی که از برچسب های وبلاگ بدست آورده اید، با استفاده اصولی آنها، رتبه وبلاگ خود را در بین رقبا بالا ببرید.