بلاگفا درست شد

منتشر شده در ۹ تیر, ۱۳۹۴ در دستۀ اخبار و اطلاعیه ها،بلاگفا ۲ دیدگاه
4/5 - (1 امتیاز)

بالاخره بلاگفا پس از مدت زمانی چند هفته‌ای مشکل خود را آن هم به صورت ناقص حل کرد و با شعار شروع دوباره میزبان وبلاگ‌های شما خواهد بود. همانطور که قبلاً در نوشتۀ ایجاد مشکل برای سایت بلاگفا گفته شد، سرورهای این سایت که محل ذخیرۀ اطلاعات وبلاگ‌های مختلف این سامانه است، با مشکلات سخت افزاری مواجه شدند که به دلیل واقع بودن محل سرورها در آمریکا، رسیدگی به مشکل از طرف مدیران بلاگفا با مشکل دچار شد. اما بالاخره چند روز پیش بود که بلاگفا درست شد .

بلاگفا درست شد

بلاگفا درست شد

بلاگفا درست نشد؟

همانطور که در اخبار آمده است، بلاگفا نتوانسته است اطلاعات موجود در هاردهای صدمه دیده را برگرداند. بر این اساس آخرین نسخۀ پشتیان سایت را روی این سامانه بارگذاری کرده است. به همین دلیل، بیشتر وبلاگ‌های موجود در سرویس بلاگفا آخرین نوشته‌ها و نظرات خود را از دست دادند و همچنین وبلاگ‌های تازه ساخته شده قبل از زمانی که بلاگفا با این مشکل مواجه شود، همگی حذف شدند و کاربران این وبلاگ‌ها باید وبلاگ خود را از نو بسازند.

اگر به ایمیل پشتیبانی بلاگفا هم نامه‌ای را ارسال کنید و مشکل خود را مبنی بر پاک شدن وبلاگ مطرح کنید، پاسخ “متاسفیم، بهتر است وبلاگ خود را دوباره بسازید!” را به شما خواهند داد!!

این مشکل بلاگفا چیز کمی نیست و دلیلی است که رقبای بلاگفا دندان‌های خود را تیز کنند تا کاربران این سامانه را به سمت خود بکشند. خیلی از کاربران بلاگفا هم اصلاً دلشان نمی‌خواهد به سمت این سایت برگردند و دل پُری از پاک شدن نوشته‌هایشان دارند.

الان باید بتوانید با نام کاربری و رمز عبور قبلی خود، وارد قسمت مدیریت وبلاگ بلاگفا شوید و مطالب، نظرات و تنظیمات وبلاگ را مشاهده کنید. اما اگر قادر به ورود نیستید، احتمالاً اخیراً رمز خود را تغییر دادید، که در این حالت باید با رمز قبلی وارد مدیریت بلاگفا شوید. اما در هر صورت استفاده از گزینۀ فراموشی رمز عبور می‌تواند مشکل شما را حل کند.

در هر صورت از وبلاگ خود نسخۀ پشتیبان تهیه کنید!

الان می‌توانیم به طور کاملاً ملموس راجع به اهمیت تهیۀ نسخۀ پشتیبان وبلاگ صحبت کنیم. درست است که در اولین قدم باید یک سرویس وبلاگ نویسی پایدار را انتخاب کرد. اما پس از آن، حتماً باید از نوشته‌های خود در وبلاگ روی رایانۀ خود پشتیبان (Backup) تهیه کنید. در چنین مواقعی حداقل به صورت دستی می‌توانید نوشته‌های خود را روی یک وبلاگ جدید یا همان وبلاگ قدیمی مجدد منتشر کنید.

حالا چگونه می‌توانم وبلاگم را برگردانم؟

اگر وبلاگ‌تان به طور کامل پاک نشده است و فقط آخرین نوشته‌ها و نظرات حذف شدند، می‌توانید با روشی که خدمت شما خواهم گفت، دوباره آنها را برگردانید. البته کمی زمان‌بر خواهد بود و فقط برای کسانی که دارای نوشته‌های مهم بودند، ارزش خواهد داشت.

اما اگر وبلاگ شما به طور کامل حذف شده باشد، باید به طور دستی دوباره وبلاگ خود را بسازید و مطالب آن را از اینترنت استخراج کنید و درون وبلاگ منتشر کنید. البته راهکار از این ساده‌تر هم است که در مقالۀ آموزشی دیگر از سایت آموزش وبلاگ نویسی خدمت شما ارائه خواهم داد. در مورد قطعی بلاگفا با ما باشید.