مدیریت وبلاگ های پرشین بلاگ

منتشر شده در ۱ آذر, ۱۳۹۳ در دستۀ پرشین بلاگ بدون دیدگاه
3.5/5 - (2 امتیاز)

به محض ورود به حساب کاربری خود در پرشین بلاگ، با فهرست وبلاگ‌هایی که ساختید روبرو می‌شوید. چیزی که شما در این مقاله می آموزید، مدیریت وبلاگ های پرشین بلاگ در این صفحه است. اگر خواسته باشید وبلاگی به مجموعه وبلاگ های خود اضافه کنید و یا وبلاگی را حذف کنید و یا تنظیمات یک وبلاگ را بازسازی کنید، باید کار با این قسمت را یاد داشته باشید.

پس بهتر است با نام کاربری و رمز عبور وارد حساب کاربری پرشین بلاگ خود شوید. در جعبۀ “وبلاگهای من” شما فهرست وبلاگ های آمادۀ مدیریت را مشاهده خواهید کرد. کار را با دستور “ترتیب چیدمان” شروع خواهیم کرد. اگر در این حساب فقط یک وبلاگ داشته باشید، نیازی دیده نمی‌شود که خواسته باشید وبلاگ‌ها را به ترتیب خاصی بچینید. اما اگر چندین وبلاگ داشته باشید، به چندین روش قادر خواهید بود به ترتیب آنها را مرتب کنید. این کار از بخش ترتیب چیدمان، که در تصویر زیر واضح است انجام می‌شود.

ترتیب چیدمان وبلاگ های پرشین بلاگ

ترتیب چیدمان وبلاگ های پرشین بلاگ

دو عدد فهرست کشویی وجود دارد و یک دکمۀ اعمال، که اول باید از طریق این فهرست‌ها گزینۀ مورد نظر را انتخاب کنید و سپس روی اعمال کلیک نمایید. فهرست کشویی اول مربوط به نحوۀ چیدمان و معیار مورد نظر برای مرتب کردن فهرست وبلاگ‌ها است.

  • تاریخ ایجاد: با انتخاب این مورد، وبلاگ‌ها براساس تاریخ ساخت‌شان مرتب می‌شوند.
  • آخرین بروزرسانی: وبلاگ‌ها بر اساس تاریخ آخرین به روز رسانی، یا انتشار نوشته مرتب می‌شوند.
  • تیتر وبلاگ: وبلاگ‌ها بر اساس عنوان وبلاگ، به ترتیب حروف الفبا مرتب می‌شوند.
  • تعداد یادداشت: وبلاگ‌ها بر اساس تعداد مطالب منتشر شده در وبلاگ مرتب می‌شوند.
  • تعداد نظر: وبلاگ‌ها بر اساس تعداد نظرات مرتب می‌شوند.

دومین فهرست کشویی مربوط به مرتب کردن وبلاگ‌ها به صورت صعودی یا نزولی است. منظور از عادی، از زیاد به کم است و اگر خواسته باشید ترتیب کل وبلاگ‌ها را بر اساس معیاری که از فهرست اول انتخاب کردید، معکوس کنید، مورد دوم را انتخاب نمایید.

و در نهایت روی اعمال کلیک کنید. این برای چینش وبلاگ‌ها بر اساس معیارهایی بود که خودتان انتخاب کرده بودید.

اما هر وبلاگ با عنوانش در یک ردیف مشخص است که به صورت پر رنگ‌تر از بقیۀ نوشته‌ها نمایان است. با کلیک روی عنوان هر وبلاگ، شما به صفحۀ نوشته‌های همان وبلاگ هدایت خواهید شد.

بخش مدیریت وبلاگ های پرشین بلاگ

بخش مدیریت وبلاگ‌های پرشین بلاگ

در زیر عنوان، اطلاعات از هر وبلاگ به نمایش درآمده است؛ اطلاعاتی از قبیل تعداد یادداشت‌ها، نظرات و آخری بروز رسانی، که همین موارد شاخصی برای ترتیب نمایش وبلاگ‌ها در قسمت قبلی بود.

چند عدد پیوند هم در پایین هر عنوان وبلاگ به بخش‌های از مدیریت همان وبلاگ داده شده است:

  • مطلب جدید: ارسال مطلب جدید به صورت مستقیم
  • نظرات: رفتن به بخش نظرات همان وبلاگ
  • نسخه پشتیبان: تهیۀ نسخۀ پشتیبان یا یک نسخه از تمامی نوشته‌های وبلاگ
  • آمار وبلاگ: مشاهدۀ آمار همان وبلاگ
  • منوی مدیریت: این منو همان فهرست کناری سمت راست بخش مدیریت هر وبلاگ است. یعنی زمانی که روی عنوان هر وبلاگ از این بخش کلیک می‌کنید، موارد این منو در نوار سمت راست صفحه نمایان است و کاملاً خود توضیحی است.

انتهای منوی مدیریت، دستور حذف وبلاگ را خواهید دید که برای حذف یک وبلاگ باید روی این پیوند کلیک نمایید. سپس با گرفتن تایید از شما، وبلاگ مورد نظر حذف خواهد شد. همانطور که گفته شد بقیۀ موارد این منو، در نوار کناری سمت راست بخش مدیریت هر وبلاگ هم وجود دارد.