ساخت وبلاگ در پرشین بلاگ

منتشر شده در ۲۲ شهریور, ۱۳۹۳ در دستۀ پرشین بلاگ ۳ دیدگاه
5/5 - (4 امتیاز)

ساخت وبلاگ به این معنی است که مکانی را تهیه کنید تا محتوای خود را درون آن منتشر کنید. در آموزش‌های قبلی ثبت نام در پرشین بلاگ را بسط دادیم و به صورت تصویری انجام این کار را فرا گرفتید. اما می‌دانید که در پرشین بلاگ شما با یک حساب کاربری می‌توانید تعداد زیادی وبلاگ را مدیریت کنید. یعنی دیگر لازم نیست مراحل ساخت حساب کاربری را طی کنید. بدین منظور فقط کافی است به ترتیبی که گفته خواهد شد، وبلاگ دیگری را بسازید، تا به فهرست وبلاگ‌های شما در پرشین بلاگ افزوده شود.

برای ساخت وبلاگ در پرشین بلاگ، وارد حساب خود شوید و اگر قبلاً وارد حساب خود شدید، با کلیک روی دکمۀ Home از بالای صفحه، به بخش مدیریت مرکزی وارد شوید. در این قسمت شما فهرست وبلاگ‌های خود را مشاهده می‌کنید. اگر هنوز وبلاگی را نساخته باشید، در قسمت وسط صفحه موردی برای نمایش به شما وجود نخواهد داشت؛ در عوض پیوندی وجود دارد که با کلیک روی آن می‌توانید اولین وبلاگ خود را بسازید.

اما برای ساخت وبلاگ‌های جدید دیگر، باید روی دکمۀ ایجاد وبلاگ کلیک نمایید:

دکمۀ ایجاد وبلاگ جدید در پرشین بلاگ

دکمۀ ایجاد وبلاگ جدید، برای ساخت وبلاگ جدید

با کلیک روی این پیوند، شما به صفحۀ ایجاد وبلاگ جدید هدایت خواهید شد. حالا مثل زمانی که می‌خواستید اولین وبلاگ خود را در پرشین بلاگ بسازید، بایستی تیتر و آدرس وبلاگ را تعیین نمایید و روی “ایجاد وبلاگ” کلیک نمایید.

تیتر وبلاگ، همان عنوان وبلاگ است که در بالای تمامی صفحات وبلاگ شما نمایش داده می‌شود. آدرس وبلاگ هم، همان نشانی اینترنتی وبلاگ شماست که به صورت یک زیردامنه از سایت پرشین بلاگ خواهد بود.

صفحۀ ایجاد وبلاگ در پرشین بلاگ

صفحۀ ساخت وبلاگ پرشین بلاگ

پس از اینکه روی “ایجاد وبلاگ” کلیک کردید، وبلاگ شما ساخته خواهد شد و حال باید قالب آن را از فهرست قالب‌های پیش‌فرض انتخاب کنید. برای انتخاب هر یک از قالب‌ها، روی دکمۀ “انتخاب این قالب” کلیک کنید.

انتخاب قالب وبلاگ پرشین بلاگ

انتخاب قالب وبلاگ پرشین بلاگ

و در نهایت وقت آن رسیده است که اولین نوشتۀ وبلاگ جدید را منتشر کنید. برای این کار عنوان نوشته و متن آن را بنویسید و روی دکمۀ انتشار کلیک نمایید. جزئیات بیشتر راجع به انتشار نوشته و ابزارهای آن را در مقالات بعدی بخوانید. اگر فکر می‌کنید الان موضوعی برای نوشتن به ذهنتان نمی‌رسد، می‌توانید تا همین جای مراحل را رها کرده و در یک زمان مناسب مطالب‌تان را منتشر کنید.

انتشار اولین نوشتۀ وبلاگ

انتشار اولین نوشتۀ وبلاگ

بدین صورت شما یک وبلاگِ پرشین بلاگِ دیگر را ایجاد کردید و از این به بعد آن را می‌توانید در صفحۀ مدیریت مرکزی ببینید و اعمالی که روی یک وبلاگ انجام می‌دهید را روی این یکی هم اعمال کنید.