تهیه نسخه پشتیبان پرشین بلاگ

منتشر شده در ۵ شهریور, ۱۳۹۴ در دستۀ پرشین بلاگ بدون دیدگاه
Rate this post

به احتمال زیاد با نسخه پشتیان وبلاگ آشنا هستید و می‌دانید که یکی از ضروری‌ترین کارهایی که باید انجام دهید، این است که در فواصل زمانی خاصی اقدام به تهیۀ نسخۀ پشتیبان از وبلاگ خود کنید. اما اگر در پرشین بلاگ اقدام به وبلاگ نویسی می‌کنید، برای گرفتن نسخۀ پشتیبان کافی است به بخش نسخه پشتیبان مطالب وبلاگ رفته و از آنجا یک نسخه بسازید و آن را دانلود کنید و روی رایانۀ خود ذخیره نمایید. اما پرشین بلاگ راه کاری برای برگرداندن نسخۀ پشتیبان ارائه نکرده است.

برای تهیه نسخه پشتیبان پرشین بلاگ باید به قسمت مدیریت همان وبلاگ رفته و از نوار کناری سمت راست، روی نسخه پشتیبان مطالب وبلاگ کلیک کرده تا صفحه‌ای با همین عنوان برای شما باز گردد.

حالا در ۳ گام می‌توانید فایل Zip یا فشردۀ پشتیبان مطالب وبلاگ را روی رایانۀ خود داشته باشید. دقت داشته باشید که با این روش پشتیبان گیری، شما فقط از کل مطالب وبلاگ پشتیبان تهیه خواهید کرد. برای پشتیبان قالب باید از روش دیگری که خدمت شما آموزش داده شده استفاده نمایید.

تهیه نسخه پشتیبان پرشین بلاگ

تهیه نسخه پشتیبان پرشین بلاگ

  1. در اولین مرحله باید روی دکمۀ ایجاد نسخه پشتیبان کلیک کرده
  2. در این مرحله نسخۀ پشتیان روی پرشین بلاگ شروع به ساخته شدن می‌کند که بسته به تعداد مطالب وبلاگ شما ممکن است زمانی را از شما سلب کند.
  3. در مرحلۀ سوم کافی است روی پیوند دانلود نسخه پشتیبان کلیک کرده تا فایل zip را روی رایانۀ خود دریافت کنید.

حالا کافی است این پرونده را در جایی از حافظۀ سخت رایانۀ خود ذخیره کنید تا در مواقعی که خدایی نکرده، مشکلی برای وبلاگ شما پیش آمد، دست‌تان خالی نباشد.