مدیریت نویسندگان در پرشین بلاگ

منتشر شده در ۱۰ دی, ۱۳۹۴ در دستۀ پرشین بلاگ بدون دیدگاه
Rate this post

افزودن نویسندۀ جدید به وبلاگ به منزلۀ ساخت یک وبلاگ گروهی است. برای این منظور بخش مدیریت نویسندگان در پرشین بلاگ به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید به هر تعداد که خواستید، نویسنده به وبلاگ خود اضافه کنید تا آنها هم بتوانند در مدیریت وبلاگ شما سهیم باشند.

طریقۀ ساخت یک حساب جدید نویسنده بدین صورت است که شما باید از بخش بالای صفحۀ مدیریت نویسندگان، یک دعوتنامه برای فرد مورد نظر ارسال کنید. این کار را با استفاده از یک ایمیل که به نشانی رایانامۀ او ارسال می‌کنید، انجام خواهید داد. سپس فرد مورد نظر روی پیوند موجود در ایمیل کلیک کرده و به عنوان یک نویسنده عضو وبلاگ شما خواهد شد. البته با دانستن نشانی وبلاگ شخص مورد نظر در سرویس پرشین بلاگ هم می‌توانید او را به وبلاگ خود دعوت کنید.

حالا ما به صفحۀ مدیریت نویسندگان در پرشین بلاگ می‌رویم که توضیحات بیشتر را طبق جزئیات این صفحه ارائه کنم.

مدیریت نویسندگان در پرشین بلاگ

صفحه مدیریت نویسندگان در پرشین بلاگ

افزودن نویسندۀ جدید در پرشین بلاگ

همانطور که گفته شد، در قسمت بالای این صفحه می‌توانید یک نویسندۀ جدید به وبلاگ خود اضافه کنید. این نویسنده هم می‌تواند از قبل عضو سیستم پرشین بلاگ باشد، هم شخصی باشد که اصلاً تا به حال وبلاگی نداشته است. به هر حال اگر این فرد از قبل در پرشین بلاگ وبلاگی داشته است، بهتر است از نشانی وبلاگ او برای ارسال دعوت نامه استفاده کنید. تا او روی پیوند موجود در دعوت نامه کلیک کرده و مراحل ورود به بخش مخصوص خودش از وبلاگ شما را طی کند.

پس از آن می‌تواند به بخش‌هایی که شما برای مدیریت مشخص کردید دسترسی داشته باشد. مثلاً در تصویر بالا من “ارسال مطلب”، “ایجاد صفحه” و “مدیریت نظرات” را انتخاب کردم که فرد مورد نظر فقط بتواند این کارها را در وبلاگ من انجام دهد و به دیگر قسمت‌ها دسترسی نداشته باشد. دست آخر با کلیک روی ارسال، دعوت نامه برای وی ارسال می‌شود و باید صبر کنید تا او بقیۀ مراحل را تکمیل کند.

مدیریت نویسندگان پرشین بلاگ

حالا که نویسندگانی را به وبلاگ خود اضافه کردید، می‌توانید از بخش پایین صفحۀ مدیریت نویسندگان، آنها را ببینید و هر زمان که خواستید دسترسیِ آنها را قطع کنید. برای این کار کافی است روی علامت ضربدر روبروی هر نویسنده کلیک کنید، تا آن نویسنده از وبلاگ شما حذف شود.

اگر احساس می‌کنید که می‌توانید با این کار دیگران را متقاعد کنید که برای وبلاگ شما بنویسند، می‌توانید از این قابلیت پرشین بلاگ به راحتی استفاده کنید و وبلاگی پویاتر داشته باشید. دقت داشته باشید که برای هر نویسنده یک بایگانی هم ساخته می‌شود. یعنی نوشته‌ها طوری دسته بندی می‌شوند که خواننده‌ها می‌توانند بفهمند که هر نوشته نویسنده‌اش کیست. البته از طریق دست بردن در کدهای قالب وبلاگ می‌توانید کاری کنید که نام نویسنده در زیر عنوان هر نوشته نمایش داده نشود.

به هر حال این بود از طریقۀ ساخت یک حساب جدید که به نوعی همان نویسندۀ جدید در پرشین بلاگ بود، تا این نویسنده هم بتواند در وبلاگ گروهی ما نقشی داشته باشد.