ساخت وبلاگ گروهی در پرشین بلاگ

منتشر شده در ۱۱ دی, ۱۳۹۴ در دستۀ پرشین بلاگ ۲ دیدگاه
Rate this post

اگر می‌خواهید در رقابت با دیگران، وبلاگی برای انتشار گروهی نوشته داشته باشید، باید یک وبلاگ گروهی راه اندازی کنید. معمولاً هر سرویس وبلاگ دهی به شما این امکان را می‌دهد که یک وبلاگ با چند نویسنده داشته باشید که با کمک یکدیگر روزهای پربازدیدی را برای وبلاگِ خود رقم بزنید. موضوعی که دراین قسمت می‌خواهیم بررسی کنیم، ساخت وبلاگ گروهی در پرشین بلاگ است.

ساخت وبلاگ گروهی در پرشین بلاگ

ساخت وبلاگ گروهی در پرشین بلاگ

گروهی کار کردن باعث ایجاد رقابت بین افراد یک تیم می‌شود. یکی از مزیت‌های وبلاگ گروهی این است که اگر گروه به خوبی کار خود را انجام دهند، می‌توان امید این را داشت که به زودی بازدید وبلاگ افزایش چشمگیری را به خود ببیند و پس از آن هدف وبلاگ برآورده گردد. البته این نکته را باید در نظر داشت که یک وبلاگ چند نویسنده‌ای هم باید حول یک موضوع بچرخد و این طور نباشد که هر آنچه که به ذهن می‌رسد را در آن نوشت. البته که می‌توان یک وبلاگ گروهی درهم هم داشت!

راه کار ساخت وبلاگ گروهی در پرشین بلاگ

برای داشتن یک وبلاگ گروهی در پرشین بلاگ، اول باید به روش عادی یک وبلاگ را در پرشین بلاگ ساخت. تا اینجای کار وبلاگی که ساختیم، یک وبلاگ تک نویسنده‌ای است. برای اینکه بتوانیم افراد دیگری را به وبلاگ خود به عنوان نویسنده، ویرایشگر یا بررسی کننده اضافه کنیم، باید به قسمت مدیریت نویسندگان وبلاگ پرشین بلاگ برویم و از آنجا نویسنده‌های جدیدی را اضافه کنیم.

به دو روش می‌توانیم نویسنده اضافه کنید. روش اول وارد کردن ایمیل فرد مورد نظر است که سیستم پرشین بلاگ یک ایمیل به آن فرد ارسال می‌کند که آن همان دعوت نامه است. فرد مورد نظر باید روی پیوند موجود در ایمیل کلیک کرده و مراحل ثبت نام خود را در وبلاگ ما انجام دهد. پس از آن او می‌تواند وارد محیط کاربری وبلاگ شده  و فعالیت‌هایی که ما به عنوان مدیر برای او تعیین کردیم را انجام دهد.

اما اگر فرد مورد نظر از قبل داخل پرشین بلاگ حسابی دارد، کافی است از روش دوم، یعنی وارد کردن نشانی وبلاگ او برای افزودن وی به عنوان یکی از نویسندگان وبلاگ گروهی استفاده کنیم. به تعداد نویسندگانی که قصد افزودن به وبلاگ گروهیِ خود را داریم، باید مراحل بالا را طی کنید.

صفحه مدیریت نویسندگان در پرشین بلاگ

صفحه مدیریت نویسندگان در پرشین بلاگ

در پایین همین صفحه هم شما فهرست تمامی نویسندگانی که تا به حال به عنوان نویسنده در وبلاگ شما مشغول فعالیت بودند را می‌بینید که می‌توانید هر کدام از آنها، به استثنای مدیر اصلی وبلاگ را هر زمان خواستید حذف کنید. در نهایت باید گفت، طبیعی است که برای افزودن یک نویسنده به وبلاگ، باید از قبل هماهنگی‌های لازم را با وی داشت.

هر نویسنده وارد حساب خود شده و رمز عبور خود را دارد. پس نیازی نیست شما رمز عبور اصلی وبلاگ را به هر کدام از نویسنده‌ها بدهید. این بود از روش و توضحات ساخت وبلاگ گروهی در پرشین بلاگ که امیدوارم مورد پسند شما واقع شده باشد.