وبلاگ نویسی در میهن بلاگ

منتشر شده در ۶ آبان, ۱۳۹۴ در دستۀ میهن بلاگ ۷ دیدگاه
4/5 - (7 امتیاز)

یکی دیگر از سرویس‌های خوب وبلاگ نویسی به زبان پارسی، میهن بلاگ نام دارد. این سامانه در عین حال که از ابزارهای خوبی برخوردار است، سادگی استفاده از آن هم مشهود است. شما در کمتر از چند دقیقه می‌توانید وبلاگ نویسی در میهن بلاگ را شروع کنید و اقدام به انتشار اولین نوشتۀ خود در این سامانه کنید.

میهن بلاگ از نظر نوآوری در صدر سرویس‌های وبلاگ دهی قرار دارد و با توجه به پیشرفتی که در زمینۀ فناوری‌های نوین داشته است، نظر کاربران خود را جلب نموده است. در حال حاضر هم این سامانه، اقدام به توسعۀ نرم افزار وبلاگ نویسی برای گوشی‌های هوشمند کرده است که کاربران آن می‌توانند با صحبت کردن، در وبلاگ خود نوشته منتشر کنند. بدون اینکه زحمت نوشتن را به خود بدهند.

با توجه به تعداد بالای کاربرانی که از این سرویس وبلاگ دهی استفاده می‌کنند، بلاگینگ هم در تلاش است تا با ارائۀ آموزش‌های تصویری از میهن بلاگ، به کسانی که قصد دارند وبلاگ نویسی را با میهن بلاگ تجربه کنند، کمک نماید. پس به شما توصیه می‌کنم این مجموعه آموزشی را از دست ندهید و دنبال کنندۀ مقالات سایت Bloging.ir باشید.

وبلاگ نویسی در میهن بلاگ

نمایی از صفحۀ اصلی میهن بلاگ

به مانند بیشتر سرویس های وبلاگ دهی، وبلاگ نویسی در میهن بلاگ به صورت رایگان انجام می‌شود. شما با داشتن یک حساب کاربری، قادر به ایجاد تعداد زیادی وبلاگ هستید. پس در اولین گام باید زمانی را برای ساخت حساب کاربری خود بگذارید و پس از آن اولین وبلاگ خود را در میهن بلاگ بسازید. زمانی که این حساب و اولین وبلاگ خودتان را، با ورود به بخش مدیریت، با صفحه‌ای همانند تصویر زیر روبرو خواهید شد.

از طریق فهرست کشویی که در بالا سمت راست تمامی صفحات بخش مدیریتِ وبلاگِ میهن بلاگ وجود دارد، شما می‌توانید بین وبلاگ‌هایی که دارید جابجا بشوید. مثلاً الان اگر قصد دارید درون وبلاگ “الف” مطلبی را منتشر کنید، باید از طریق این فهرست کشویی همان وبلاگ را انتخاب کرده و سپس روی دکمۀ “ارسال مطلب” کلیک کنید. روال کاری برای دیگر ابزارهای مدیریت وبلاگ‌های میهن بلاگ هم به همین صورت است.

پشخوان میهن بلاگ

نمایی از پشخوان سامانۀ میهن بلاگ

از جمله دیگر امکانات میهن بلاگ، سامانۀ آمارگیر وبلاگ به صورت نموداری است. پس دیگر نیازی نیست از سایت‌های آمارگیر خارجی (خارج از سرویس میهن بلاگ) استفاده کنید. علاوه بر آن، امکان ساخت نظرسنجی از دیگر امکانات این سامانه است.

بخش تنظیمات هم شامل بخش‌های مختلفی برای هر چه بیشتر سفارشی سازی وبلاگ است که پس از ساخت وبلاگ توصیه می‌شود حتماً اول این قسمت را بررسی کنید و تنظیمات وبلاگ میهن بلاگ خود را انجام دهید.

در هرصورت، اگر هنوز برای انتخاب سامانۀ وبلاگ نویسی خود مردد هستید، میهن بلاگ می‌تواند تمامی نیازهای شما را پوشش دهد و میزبان خوبی برای نوشته‌های شما باشد. می‌توانید روی آن حساب کنید. با دیگر مقالات سایت آموزش وبلاگ نویسی -بلاگینگ- همراه باشد تا با ریز و درشت وبلاگ نویسی در میهن بلاگ آشنا شوید.