ساخت وبلاگ در بلاگ اسکای

منتشر شده در ۱۸ خرداد, ۱۳۹۵ در دستۀ بلاگ اسکای بدون دیدگاه
4.2/5 - (4 امتیاز)

در آموزش قبلی برای شروع کار وبلاگ نویسی در بلاگ اسکای، تا جایی پیش رفتیم که ثبت نام ما انجام شد و آماده شدیم تا اولین وبلاگ خود را در این سامانه بسازیم. پس الان باید آموزش قبلی را خوانده باشید و مراحل آن را هم انجام داده باشید. اما می‌رسیم به جایی که باید وبلاگ جدید خود را بسازیم. صفحه‌ای که پیش روی ماست، به مانند تصویر زیر است که باید نشانی، عنوان و معرفی وبلاگ را وارد کنیم.

ساخت وبلاگ جدید در بلاگ اسکای

ساخت وبلاگ جدید در بلاگ اسکای

  • آدرس وبلاگ: قست اولِ نشانی وبلاگ تان را باید در این جعبه وارد کنید. این عبارت نباید توسط فرد دیگری برای وبلاگ خود گرفته شده باشد. آدرسی که در این جعبه وارد می کنید باید شامل حروف و اعداد انگلیسی باشد.
  • عنوان وبلاگ: عنوان وبلاگ خود که معمولاً شامل ۳ یا ۴ کلمه می شود را می توانید در این جعبه وارد کنید.
  • معرفی وبلاگ: توضیحاتی مختصر راجع به وبلاگ تان را می بایست در این جعبه وارد نمایید. البته عنوان و معرفی وبلاگ را بعداً هم می توانید ویرایش کنید.

سپس روی “ثبت” کلیک کنید. پیام موفقیت آمیز بودن ساخت وبلاگ به شما نشان داده خواهد شد.

پیام موفقیت آمیز بودن ساخت وبلاگ بلاگ اسکای

پیام موفقیت آمیز بودن ساخت وبلاگ بلاگ اسکای

حالا با کلیک کردن روی هر کدام از پیوند های زیر پیام، می‌توانید کاری که مد نظرتان است را انجام دهید.

  • انتشار اولین یادداشت: به صفحۀ انتشار نوشتۀ جدید خواهید رفت و قادرید اولین یادداشت وبلاگ را منتشر کنید.
  • انتخاب ظاهری دلخواه برای وبلاگ: یک قالب را برای وبلاگ خود انتخاب کنید و نما و ظاهر وبلاگ‌تان را تغییر دهید.
  • تنظیمات: می توانید تنظیمات وبلاگ را انجام دهید.
  • مشاهده وبلاگ: با کلیک روی این پیوند مستقیم صفحۀ اصلی وبلاگ شما نمایش داده خواهد شد.

پس تا اینجا شما یاد گرفتید که چطور یک حساب کاربری در بلاگ اسکای بسازید و پس از آن اولین وبلاگ خود را برپا کنید. تا زمانی که با وبلاگ خود کار کنید، شما در حال ورود به حساب کاربریِ خود در بلاگ اسکای به سر خواهید برد و دیگر نیازی نیست مدام نام کاربری و رمز عبوری که خودتان در ابتدای ثبت نام تعیین کرده بودید را وارد کنید.

اما دقت کنید که اگر روی یک رایانۀ عمومی، مثل کافی نت، در حال مدیریت وبلاگ خود هستید، حتماً پس از اتمام کار از فهرست کشویی کاربر (بالا سمت چپ) گزینۀ خروج را انتخاب کنید تا از حساب خود خارج شوید. در آموزش بعدی راجع به نحوۀ ورود به حساب کاربری در بلاگ اسکای توضیحاتی را خدمت شما عرض خواهم کرد. پس با آموزش وبلاگ نویسی در بلاگ اسکای همچنان همراه ما باشید.