ثبت نام در بلاگ اسکای

منتشر شده در ۱۸ خرداد, ۱۳۹۵ در دستۀ بلاگ اسکای بدون دیدگاه
3/5 - (5 امتیاز)

بر اساس روال آموزشی سایت بلاگینگ در این دسته از مقاله‌های آموزشی، مجموعه آموزشیِ وبلاگ نویسی در بلاگ اسکای را تقدیم شما می‌کنیم که طبق معمولِ وبلاگ نویسی در هر سرویس وبلاگ دهیِ دیگر، اول باید قادر باشیم در آن سامانه ثبت نام کنیم. در بلاگ اسکای هم ما سعی می‌کنیم اول همین کار را بکنیم و در مرحلۀ بعدی آماده شویم که با دیگر بخش‌های مدیریت وبلاگ بلاگ اسکای آشنا گردیم. پس با ثبت نام در بلاگ اسکای همچنین قسمت‌های دیگر همراه ما باشید.

برای ثبت نام در بلاگ اسکای کافی است به صفحۀ اصلی این سایت به نشانی www.blogsky.com رفته و از نوار بالایی روی “ثبت نام” کلیک کنید. اگر از قبل حساب خود را ساخته باشید، باید روی “ورود به سیستم” کلیک کنید.

صفحه اصلی بلاگ اسکای

صفحه اصلی بلاگ اسکای

پس از کلیک روی ثبت نام، شما به صفحه‌ای هدایت خواهید شد که می‌بایستی در اولین گام ایمیل خود را تایید کنید. پس اگر ایمیل ندارید، در اولین گام طبق آموزش‌های گذشته یک حساب ایمیل در یکی از سرویس‌های ایمیل معروف مثل یاهو، جی‌میل یا از سرویس‌های ایرانی مثل میهن میل بسازید.

صفحه تایید ایمیل ثبت نام در بلاگ اسکای

صفحه تایید ایمیل ثبت نام در بلاگ اسکای

همانطور که در تصویر بالا می‌بینید، شما باید ایمیل خود را در جعبۀ اول وارد کنید. در جعبۀ دوم هم اعدادی که در تصویر روبروی جعبه قابل نمایش هستند را باید وارد نمایید. در انتها هم روی “ارسال لینک ثبت نام” کلیک نمایید.

حالا باید به صندوق ایمیل خود مراجعه کنید و خواهید دید که نامه‌ای از طرف بلاگ اسکای برای شما ارسال شده است. درون متن نامه یک پیوند وجود دارد که باید روی آن کلیک کنید. اگر نامه را نمی توانید پیدا کنید، کافی است به پوشۀ spam یا bulk از صندوق ایمیل خود مراجعه کنید. گاهی از مواقع ممکن است نرم افزار ایمیل شما اشتباهی نامه را به عنوان یک هرزنامه شناسایی کرده باشد.

وارد کردن مشخصات برای ثبت نام در بلاگ اسکای

وارد کردن مشخصات برای ثبت نام در بلاگ اسکای

حالا نوبت آن است که در صفحه ثبت نام یکی یکی مشخصات خود را وارد کنید و روی “ثبت” کلیک کنید. کار بسیار ساده ای است.

  • نام کاربری: نام کاربریِ شما همان عبارتی شامل حروف الفبای انگلیسی و اعدادی است که برای وارد شدن به سیستم باید از آن استفاده کنید. یعنی سیستم بلاگ اسکای شما را با این عنوان می شناسند. می توانید عبارتی را وارد کنید و سپس در خارج از این جعبه کلیک کنید تا سیستم بررسی کند و ببیند آیا این نام کاربری آزاد است یا خیر. نام کاربریِ شما هیچ ربطی به نام یا نشانیِ وبلاگ شما ندارد! فقط برای ورود به بلاگ اسکای استفاده می شود.
  • رمز عبور: رمز عبوری را برای ورود به حساب کاربریِ خود تعیین کنید. رمز عبور حتماً باید ترکیبی بی معنی از حروف و اعداد انگلیسی، به علاوه نمادهایی مثل #$% باشد. تا حدس زدن آن سخت گردد.
  • تکرار رمز عبور: همان رمز عبوری که در جعبۀ قبلی وارد کردید، در این یکی هم وارد کنید.
  • نام: نام خود را می توانید بنویسید.
  • جنسیت: جنسیت را تعیین کنید.
  • کشور: کشور را ایران انتخاب کنید؛ اگر ایران هستید.
  • زمان محلی: زمان محلی را هم Iran انتخاب کنید.
  • کلیه قوانین و مقررات سایت بلاگ اسکای را مطالعه کرده و می پذیرم: این گزینه را هم فعال کنید و در انتهای روی “ثبت” کلیک کنید.

پس از طی کردن این مراحل، شما به صفحۀ دیگری هدایت خواهید شد که باید مشخصات اولین وبلاگ خود را وارد کنید، تا سیستم برای شما وبلاگی را هم بسازد. تا اینجا شما یک حساب کاربری ساختید که با استفاده از آن حساب کاربری می توانستید وارد سایت بلاگ اسکای شده وبلاگ یا وبلاگ های خود را مدیریت کنید.

در آموزش بعدی طریقۀ ساخت اولین وبلاگ را خدمت شما شرح خواهم داد. با ما باشید.