ساخت صفحات جداگانه در بلاگفا

منتشر شده در ۲۴ اسفند, ۱۳۹۰ در دستۀ بلاگفا ۳۵۹ دیدگاه
4.2/5 - (77 امتیاز)

صفحات جداگانه حکم صفحات جانبی را دارد که شما می خواهید محتوای آنها جدای از مطالب وبلاگ باشند. اگر بخواهیم مثالی در این زمینه بزنیم تا موضوع برای شما روشن شود، باید به صفحه “درباره ما” در بیشتر سایت ها و وبلاگها اشاره کرد که از طریق آن صفحه به اطلاعاتی در مورد آن سایت یا وبلاگ می توان پی برد.پس  از این یک نوع صفحات جداگانه است که برای امکانات جانبی مانند صفحه توضیحات تکلیمی وبلاگ، استفاده می شود.

در بلاگفا شما به تعداد نامحدود امکان اضافه کردن صفحات جانبی به وبلاگ خود را دارید. پس از ساخت یک صفحه جداگانه، می توانید آدرس آن را در هر کجای وبلاگ که خواستید مثلاً درون نوشته ها قرار دهید. برای ساخت یک صفحه به صورت جداگانه از صفحه مدیریت بلاگفا بروی صفحات جداگانه کلیک کنید، تا پنجره زیر برای شما باز شود:

ساخت صفحات جداگانه در بلاگفا

بخش صفحات جداگانه بلاگفا

در این بخش امکان اضافه کردن یک صفحه جدید و یا ویرایش و حذف صفحات موجود را دارید. در قسمت زیرین شما صفحات افزوده شده را مشاهده می کنید. هر ردیف نشان دهنده یک صفحه است که در سمت راست آن عنوان و در سمت چپ دکمه های عملیاتی مربوط به همان صفحه موجود است. اگر خواستید آدرس یک صفحه را برای استفاده از آن در قسمت های مختلف وبلاگ بدست آورید، بروی عنوان صفحه راست کلیک کنید و Copy Link Location را انتخاب کنید. با این کار آدرس صفحه در حافظه موقت ذخیره می شود و می توانید آن را هر کجایی که خواستید بچسبانید. در اصل با کلیک کردن بروی عنوان هر صفحه در بخش مدیریت صفحات وبلاگ، همان صفحه برایتان باز می شود.

از دو طریق می توان برای افزودن صفحات جداگانه در بلاگفا اقدام کرد. راه اول استفاده از یک ویرایشگر ساده است که مانند یک نوشته به شما امکان می دهد صفحه خود را به صورت بصری بسازید. همانطور که در شکل بالا می بینید برای ساخت یک صفحه جدید به این شیوه باید بروی پیوند ایجاد صفحه جدید در قالب وبلاگ کلیک کنید، تا صفحه زیر برایتان باز شود. قالب این نوع صفحات به صورت پیش فرض است و می توانید در قسمت ویرایش قالب تعیین کنید.

ساخت صفحه جداگانه به روش دیداری در بلاگفا

ساخت صفحه جداگانه در بلاگفا

ولی در روش دوم می توانید علاوه بر محتوای صفحه جداگانه، قالب آن را هم متناسب با آن تغییر دهید. پس برای ساخت یک صفحه به این طریق بروی پیوند ایجاد صفحه جدید با ویرایش کامل کدها کلیک کنید. در اینجا شما باید با نحوه طراحی قالب وبلاگ آشنا باشید، در غیر این صورت اگر در جعبه متنی مطلبی را وارد کنید، صفحه شما فقط حاوی همان متن خواهد بود و هیچ قالبی برای آن تعریف شده نیست.

ساخت صفحه جدید در بلاگفا همراه با تغییر کدها

ساخت صفحه جداگانه همراه با تغییر قالب

اگر با نحوه طراحی قالب وبلاگ آشنایی ندارید، بهتر است از طریقه اول برای ساخت صفحات جداگانه در بلاگفا استفاده کنید. به هر طریقی که صفحه خود را ایجاد کنید، در زیر صفحه صفحات وبلاگ به شما نشان داده می شود. از آنجا می توانید صفحات را حذف (حذف پیوند روزانه) یا ویرایش (ویرایش پیوند روزانه) کنید.

در هر صورت برای ساخت یک صفحه جدید باید یک عنوان و یک آدرس برای آن انتخاب کنید که در اشکال بالا مشاهده می کنید. عنوان را سعی کنید مرتبط با صفحه انتخاب کنید. در انتخاب آدرس شما فقط مجاز به استفاده از حروف و کلمات انگلیسی هستید. مثلاً اگر می خواید صفحه “درباره ما” بسازید فقط کافی است About را بنویسید.

ولی باید یک نکته دیگر را هم متذکر شد که زمانی که شما یک صفحه را به وبلاگ خود می افزایید، آن صفحه به طور خودکار در وبلاگ شما نمایش داده نمی شود. برای این منظور شما باید طبق روشی که گفته شد، پیوند همان صفحه را برداشته و در هر کجای وبلاگ که می خواهید (مثلاً درون یک نوشته) آن را قرار دهید، تا به صورت یک پیوند در وبلاگ شما نمایش داده شود. در مواقعی هم که می خواهید در تمام صفحات مثلاً در نوار کناری به نمایش درآیند، باید به طور مستقیم پیوند تمامی صفحات را در قالب وبلاگ وارد کنید.