حذف برچسب در بلاگفا

منتشر شده در ۵ فروردین, ۱۳۹۳ در دستۀ بلاگفا بدون دیدگاه
Rate this post

برچسب‌ها به عنوان یک روش برای دسته‌بندی نوشته‌های وبلاگ کاربردی بسیار مهم دارند. علاوه بر آن، اگر به بهترین نحو از آنها استفاده کنیم، یک وبلاگ بهینه برای موتور جستجو هم داریم. در درجۀ اول بهتر است که در انتخاب برچسب برای نوشته‌های وبلاگ در هنگام انتشار مطلب، با توجه به نکاتی که تا به حال راجع به برچسب‌ها گفته شد، سعی کنید به اندازه و بهترین برچسب‌ها را انتخاب کنید. چرا که حذف کردن برچسب می‌توانند سبب مشکلاتی شود. به هر حال در این نوشتار می‌خواهم به روش حذف برچسب بلاگفا بپردازم.

حذف برچسب در بلاگفا

حذف برچسب در بلاگفا

فرض می‌کنیم شما تصمیم به حذف کردن یک برچسب می‌گیرید. می‌دانیم که برچسب‌ها با خود صفحاتی را در وبلاگ برای بازدیدکنندگان ایجاد می‌کنند که با حذف برچسب، آن صفحات هم پاک می‌شوند. پس اگر آن صفحات برچسب‌ها در گوگل یا دیگر موتورهای جستجو ثبت شده باشد، با حذف آنها خطای 404 را به خزندۀ موتور جستجو بر می‌گردانند.

اینکه حرف کردن یک برچسب چگونه انجام می‌شود، بستگی مستقیم به سرویس وبلاگ‌دهی شما دارد. مثلاً در پرشین بلاگ بخشی برای مدیریت برچسب‌ها وجود دارد که از آنجا می‌توانید یک یا چند برچسب را حذف کنید.

اما در بلاگفا این امکان به صورت مستقیم وجود ندارد و شما برای حذف برچسب در بلاگفا باید یکی یکی نوشته‌هایی که دارای آن برچسب هستند را در ویرایشگر وبلاگ باز کنید و اقدام به حذف آنها کنید. در این حالت برچسب از وبلاگ شما حذف خواهد شد.

پس برای این کار، حتماً باید بدانید که کدام نوشته‌ها از آن برچسب خاص، که حالا می‌خواهید حذفش کنید، استفاده کرده‌اند و سپس با ویرایش کردن نوشته‌ها، برچسب را یکی یکی از نوشته‌ها حذف کنید. یعنی به پایین صفحۀ ویرایش نوشته رفته و از سربرگ برچسب‌ها برچسب مد نظر را انتخاب کرده و کلید Delete را از صفحه کلید بفشارید. در نوشتۀ ارسال نوشته در بلاگفا به طور کامل راجع به برچسب‌گذاری توضیح داده شد، که حالا می‌توانید از همان مقاله برای حذف کردن یک برچسب از نوشتۀ خاص استفاده کنید.

فعلاً که به نظر می‌رسد برای این کار، راه دیگری در بلاگفا وجود ندارد. مگر اینکه در آینده این ویژگی به وبلاگ‌های بلاگفا هم افزوده گردد.