دسته بندی مطالب در وبلاگ بلاگفا

منتشر شده در ۲۲ اسفند, ۱۳۹۰ در دستۀ بلاگفا ۱۴۸ دیدگاه
3.1/5 - (29 امتیاز)

شما در وبلاگ خود شروع به نوشتن مطلب می کنید، از هر آنچه که برای آن وبلاگ خود را برپا کرده اید. ولی آیا نباید این نوشته ها به صورت اصولی دسته بندی شوند و به یک شیوه درست طبقه بندی گردند؟ شما در وبلاگ خود می توانید مطالب را دسته بندی کنید و هر مطلب را در یک یا چند دسته قرار دهید، تا بازدیدکنندگان و حتی خودتان از روند کاری خود مطلع شوید.

فرض کنید که یک قفسه کتاب دارید و در آن کتاب های متعددی است، شما برای اینکه کتاب های مورد نیاز خود را سریعاً پیدا کنید، سعی می کنید که کتاب ها را تا حدودی دسته بندی کنید. به عنوان مثال ممکن است هر طبقه را به یک یا چند نوع کتاب خاص اختصاص دهید.

طبقه بندی مطالب وبلاگ

طبقه بندی مطالب

دقیقاً در وبلاگ شما برای دسته بندی مطالب چنین کاری را باید انجام دهید، تا از شلوغی و پراکندگی مطالب آن جلوگیری کنید. در بلاگفا شما باید قبل از اینکه یک مطلب را ارسال کنید، از بخش موضوعات مطالب دسته بندی های مورد نظر خود را انجام دهید تا در هنگام ارسال نوشته یک یا چند دسته را برگزینید.

برای افزودن و یا ویرایش دسته بندی مطالب وبلاگ، پس از وارد شدن به قسمت مدیریت وبلاگتان در بلاگفا، باید از فهرست سمت راست بروی “موضوعات مطالب” کلیک کنید تا صفحه مدیریت موضوعات برایتان باز شود. در این صفحه دو بخش اصلی وجود دارد، بخش اول که در بالا قرار گرفته، برای وارد کردن یک دسته جدید است، و بخش دوم که در زیر آن موجود است، برای ویرایش دسته های موجود تعبیه شده است. حتی از این بخش می توانید یک دسته را حذف کنید.

دسته بندی نوشته های وبلاگ بلاگفا

صفحه دسته بندی نوشته ها

در بخش بالایی برای درج موضوع جدید شما باید عنوان و یک جایگاه برای آن برگزینید. معمولاً وارد کردن عنوان کافی است، ولی اگر خواستید که نام دسته بندی مطالب وبلاگ شما به ترتیب خاصی در نوار کناری وبلاگ به نمایش در آید، برای اینکار در جعبه جایگاه، با شماره ترتیب آن را تعیین کنید. مثلاً اگر می خواهید نام یک موضوع در ردیف اول نشان داده شود از عدد 1 برای همان دسته استفاده کنید.

برای انتخاب عنوان موضوع سعی کنید وقت کافی را بگذارید و یک نام مرتبط برای نوشته های موجود در همان دسته انتخاب کنید. بهترین راه این است که قبل از ارسال مطلب در وبلاگ، حیطه کاری مطالب کاری خود را بروی یک کاغذ بنویسید، و آنها را همانجا دسته بندی کنید و پس از کم و زیاد کردن آنها را به وبلاگ منتقل کنید. دسته بندی درست مطالب وبلاگ کمک شایانی به خوانندگان وبلاگ شما در پیدا کردن نوشته مورد نظرشان می کند.

در بخش پایینی صحفه “تعریف موضوعات”، شما با موضوعات از قبل اضافه شده طرف هستید. در اینجا می توانید آنها را حذف یا ویرایش کنید. برای ویرایش آنها بروی شکل قلم و کاغذ، و برای حذف آن بروی علامت ضربدر کلیک کنید. اگر خواسته باشید آنها را ویرایش کنید، مشخصات آن دسته در بالا ظاهر شده و شما باید آنها را مطابق نیاز خود ویرایش کنید. ولی اگر خواسته باشید یک دسته را حذف کنید، پس از گرفتن یک تایید از شما، سیستم آن را حذف می کند. حذف کردن یک دسته هم به منزله پاک کردن نوشته های درون آن دسته بندی نیست.