طریقه ارسال نظر در وبلاگ

منتشر شده در ۲۲ شهریور, ۱۳۹۱ در دستۀ آموزش وبلاگ نویسی ۱۲۲ دیدگاه
4.2/5 - (9 امتیاز)

همانطور که می‌دانید، وبلاگ‌ها یک محیط تعاملی هستند. به همین دلیل زمانی که شما یک مقاله می‌نویسد، می توانید نظر خوانندگانتان را هم بگیرید. بدین منظور آنها باید طریقه ارسال نظر در وبلاگ را بدانند که در اینجا مختصری به این موضوع اشاره می‌کنیم.

اینکه بازدیدکنندگان شما بتوانند در وبلاگ شما نظر بگذارند بسیار مهم است، که به عوامل زیادی بستگی دارد. این عوامل عبارتند از:

  • امکان فعال بودن درج نظر بوسیله مدیر وبلاگ
  • یاد داشتن طریقه ارسال نظر در وبلاگ
  • شفاف بودن نوشته شما برای ارسال نظر
  • تشویق مدیر برای ارسال نظر

طریقه ارسال نظر در وبلاگ

اولین قدم برای اینکه بازدیدکنندگان وبلاگ شما بتوانند نظرات خود را اعلام کنند، این است که امکان ارسال نظر باز باشد. این کار معمولاً در زمان ارسال مقاله در بخش مدیریت وبلاگ قابل تنظیم است. همچنین به صورت کلی می‌توانید برای تمامی نوشته‌ها از بخش تنظیمات وبلاگ اقدام کنید.

ولی مگر گذاشتن نظر هم مهارت می‌خواهد! هرچند این کار مشقتی ندارد، ولی برای افرادی که تازه‌کار هستند ممکن است گیج کننده باشد. هیچ وقت این دست افراد را فراموش نکنید.

خیلی از اوقات مطلبی که می‌نویسید به اندازه کافی بحث برانگیز نیست که افراد اقدام به نظر گذاشتن کنند. پس شاید باید در نوشته‌های بعدی‌تان تجدید نظر کنید.

اینجا مخاطب ما بازدیدکنندگان وبلاگ هستند که باید طریقه ارسال نظر در وبلاگ را فرا بگیرند و اما، در وبلاگ های مختلف طریقه ارسال نظر متفاوت است که این بستگی به نوع سرویس وبلاگ‌دهی دارد. مثلاً در بیشتر وبلاگ های وطنی شما باید بروی پیوندی که عموماً در انتهای مطلب یا در زیر عنوان آن قرار دارد، کلیک کنید. آن وقت یک پنجره جداگانه برای شما باز می‌شود که بایستی مشخصات خود را پر کنید و پس از نوشتن نظر بروی دکمه ارسال کلیک کنید.

در شکل زیر شما پنجره ارسال نظر در بلاگفا را مشاهده می کنید، که برای بقیه سرویس های وبلاگ نویسی هم تقریباً شمایل کار شبیه  آن است:

پنجره ارسال نظر در وبلاگ بلاگفا

طریقه ارسال نظر در وبلاگ بلاگفا

اطلاعاتی که باید در این قسمت وارد شود، شامل نام، پست الکترونیک و نشانی سایت یا وبلاگ ارسال کننده است. سپس باید نظرتان را وارد کرده و پس از پر کردن عدد امنیتی در جعبه مربوط به خود، کلید ثبت نظر را فشار دهید.

در برخی از سرویس‌ها، جعبه نظرات در انتهای صفحۀ مقاله است که در صفحه جداگانه باز نمی‌شود. در اینجا هم شما باید مشخصات خواسته شده را پر کنید و نظر خود را وارد نمایید. در هر حال طریقه کار شبیه هم است.

پس از ارسال نظر اگر نویسنده وبلاگ، امکان به نمایش درآمدن فوری را غیر فعال کرده باشد، باید صبر کرده تا مدیر آن را تایید کند تا در اینجا به نمایش درآید. برای اینکه با جزئیات کار هر سرویس وبلاگ‌دهی بیشتر آشنا شوید، به دسته هر کدام مراجعه کنید.