گرفتن نسخه پشتیبان از وبلاگ در بلاگفا

منتشر شده در ۲۱ اردیبهشت, ۱۳۹۱ در دستۀ بلاگفا ۱۴ دیدگاه
3.4/5 - (5 امتیاز)

نسخه پشتیبان وبلاگ (Backup)، به تمام مطالب و نوشته های وبلاگ گویند، که برای اطمینان از از دست ندادن آنها یک نسخه از آنها را در مکانی دیگر که در اینجا بروی رایانه خودتان است، ذخیره می کنید. به عبارت دیگر با تهیه یک نسخه پشتبان از مطالب وبلاگ، اضطراب از دست دادن اطلاعات شما کمتر می شود. برای گرفتن نسخه پشتیبان از وبلاگ در بلاگفا، شما باید به شیوه ای که در ادامه آمده است عمل کنید.

اطلاعاتی که به شکل دیجیتالی ذخیره می شوند، مانند هر نوع ذخیره سازی، امکان صدمه دیدن و از بین رفتن شان وجود دارد. نوشته های وبلاگ هم یک نوع اطلاعات است ،که شما به عنوان وبلاگ نویس برای تهیه آن ها زحمت زیادی کشیده اید، به همین دلیل گرفتن یک نسخه پشتیبان از نوشته های وبلاگ کاری قابل قبول و ضروری است.

بلاگفا به شما امکان گرفتن نسخه پشتیبان را می دهد، ولی این نسخه به شکل استاندارد نیست. یعنی شما با این نسخه پشتیبان نه در وبلاگ های دیگر، بلکه در خود بلاگفا هم امکان درون ریزی و برگرداندن این اطلاعات را ندارید. ولی گرفتن همین نسخه پشتیبان از هیچ بهتر است.

نسخه پشتیبانی که بلاگفا از وبلاگتان به شما تحویل می دهد، یک پرونده HTML است. این پرونده هیچ سبک بندی خاصی ندارد، یعنی فقط شامل متن نوشته های شماست و قالب و متون دیگر همراه آن نیست. برای مشاهده محتوای آن پس از دریافت می توانید بروی آن دوبار کلیک کنید، تا در مرورگر نمایان شود. سپس می بینید که فقط حاوی متون نوشته های وبلاگ شماست و در بالای آن هم اطلاعات مربوط به آن نسخه به نمایش در می آید.

نسخه پشتیبان از وبلاگ در بلاگفا

بروی تهیه نسخه پشتیبان کلیک کنید

برای گرفتن نسخه پشتیبان از وبلاگ در بلاگفا، پس از وارد شدن به قسمت مدیریت وبلاگتان، از سمت راست بروی دیگر امکانات و سپس بروی تهیه نسخه پشتیبان کلیک کنید. پس از آن شما به صفحه ای هدایت می شوید که دارای دو نوع دستور برای گرفتن نسخه پشتیبان است. که عبارتند از:

  1. دریافت نسخه پشتیبان از تمام مطالب نوشته شده در ماه اخیر
  2. دریافت نسخه پشتیبان از تمام مطالب نوشته شده در وبلاگ
گرفتن پشتیبان از وبلاگ در بلاگفا

یکی از موارد گرفتن پشتیبان را انتخاب کنید

در مورد گزینه اول شما فقط نسخه پشتیبان مطالبی که در ماه اخیر نوشته اید را می توانید دریافت کنید. این نسخه بیشتر به درد مواقعی می خورد که شما از ماه های دیگر نسخه پشتیبان دارید، و حال می خواهید نسخه پشتیبان ماه جاری را بگیرید، که طبیعتاً پرونده دانلودی شما کم حجم تر خواهد بود.

ولی مورد گزینه دوم، با کلیک بروی آن شما یک نسخه پشتیبان از تمام مطالب وبلاگ دریافت می کنید. که اگر نوشته های وبلاگ شما زیاد باشد، زمان زیادی را صرف خواهد کرد و دانلود آن هم سنگین تر خواهد بود.

در کل پس از اینکه بروی یکی از موارد بالا کلیک کردید، پنجره دانلود برای شما باز می شود، که پرونده پشتیبان برای شما بروی رایانه ذخیره می شود:

ذخیره کردن نسخه پشتیبان وبلاگ بروی رایانه

پنجره ذخیره سازی نسخه پشتیبان وبلاگ بروی رایانه

پیشنهادی که به شما می کنیم، این است که هر ماه، نسخه پشتیبان همان ماه را دریافت کنید، تا هم در زمان و هم در حجم اینترنت خود صرفه جویی کنید، و آنها را بروی حافظه سخت رایانه خود به صورت دسته بندی شده نگهداری نمایید.