کار کلمات کلیدی در وبلاگ چیست؟

منتشر شده در ۱۸ تیر, ۱۳۹۱ در دستۀ بهینه سازی وبلاگ - SEO ۴ دیدگاه
5/5 - (3 امتیاز)

بیشتر سرویس های وبلاگ دهی و حتی اسکریپت های راه اندازی سایت، امکانی را تعریف کرده اند که هنگامی که یک مطلب ارسال می شود، می توان در کنار آن و برای همان مطلب کلمات کلیدی تعریف کرد. به دلیل این که کارکرد کلمات کلیدی پنهان است، ممکن است افراد زیادی در مورد آن چیز زیادی ندانند، به همین دلیل در این نوشته به کار کلمات کلیدی در وبلاگ اشاره مفصلی می کنیم.

کار کلمات کلیدی در وبلاگ

کارکردن کلمات کلیدی در وبلاگ

اول بهتر است تعریفی از کلمات کلیدی داشته باشیم. به صورت کلی آن کلمه یا کلماتی که در یک نوشته حکم ستون آن مطلب را دارد، کلمه کلیدی می گویند. ولی اینکه در کجا شما آن را بنویسید می تواند معانی مختلفی به خود بگیرد. به عنوان مثال امکان دارد در یک سرویس وبلاگ دهی از کلمات کلیدی برای دسته بندی مطالب وبلاگ استفاده شود. یا حتی کارایی متفاوتی تری داشته باشد. ولی چیزی که معلوم است این است که شما باید مرتبط ترین کلمات متن را انتخاب کنید.

در برخی از سرویسهای وبلاگ دهی، مانند پرشین بلاگ شما در صفحه ارسال مطلب یک یا چند کلمه کلیدی را تعریف می کنید که کار دسته بندی مطالب وبلاگ را به عهده دارند، دقیقاً همان کاری که دیگر سرویس های وبلاگ دهی در قسمت دسته بندی مطالب سایت انجام می دهند. البته ماهیت تمامی کلمات کلیدی همین است که به یک یا چند مطلب اختصاص داده می شوند.

در حقیقت کلمات کلیدی در وبلاگ یک صفحه است که به یک یا چند مطلب پیوند می دهد. زمانی که شما یک کلمه کلیدی را به یک مطلب اختصاص می دهید، در اصل یک صفحه ساخته اید که به همان مطلب پیوند داده است. صفحه ای که ایجاد می شود دارای نامی معادل همان کلمه کلیدی است. به همین دلیل احتمال اینکه در موتور جست و جو رتبه خوبی بگیرد بسیار است. به همین دلیل است که بسیاری از وبلاگنویسان سعی می کنند تا جایی که می توانند برای یک مطلب تعداد بسیاری کلمه کلیدی تعریف کنند که کار دُرستی نیست.

همانطور که به تعداد کلمات کلیدی وبلاگ شما افزوده می شود، به تعداد صفحات فهرست شده در موتور جست و جو هم اضافه می شود. زمانی این کار مفید است که از روی حساب و کتاب باشد، یعنی تعداد برچسب ها معقول بوده و از کلمات کلیدی فوق العاده مرتبط برای مطالب وبلاگ استفاده کنید.

در تعداد کلمات کلیدی که به یک مطلب اختصاص می دهید، زیاده روی نکنید. در اصل سعی کنید از کلمات کلیدی طوری استفاده کنید که اگر مطلب شما می تواند در زمینه های دیگر بوسیله موتور جستوجو ورودی بگیرد، این کار را کلمات کلیدی انجام دهند. پس تعداد را معقول در نظر بگیرید.

پس کار کلمات کلیدی به طور اختصار، اضافه کردن به تعداد صفحات وبلاگ شما و گرفتن ورودی بوسیله آنها است. البته نوعی دسته بندی برای وبلاگ هم به حساب می آیند. اگر شما مطالب وبلاگتان را دسته بندی می کنید، معمولاً این کار را به صورت کلی انجام می دهید، دسته بندی ریزتر مطالب را می توان با کلمات کلیدی وبلاگ به انجام رساند.

این بود کار کلمات کلیدی در وبلاگ و نکاتی که می توانستید در الحاق آنها به مطالب بکار ببرید.