پیوند دادن به مقالات دیگران در نوشته ها

منتشر شده در ۲۳ بهمن, ۱۳۹۱ در دستۀ بهینه سازی وبلاگ - SEO ۷ دیدگاه
Rate this post

پیوند ها رابط بین صفحات وب هستند که با یک کد HTML ساده قابل اجرا هستند. اما امروزه با ویرایشگرهای برخطی که وجود دارد، دیگر نیازی به کدنویسی ندارید و فقط کافی از ابزارهایی که خود سرویس وبلاگدهی به شما می‌دهد، برای درج پیوند استفاده کنید. اما موضوع این نوشته پیوند دادن به مقالات دیگران در نوشته ها است و می خواهیم اهمیت این کار را به شما نشان دهیم.

نوشتن، کار حرفه ای یک وبلاگ نویس است و باید با چاشنی هایی که برای این کار وجود دارد، نویسه‌های خود را زیباتر و حرفه ای تر کند؛ یکی از این چاشنی ها پیوند یا لینک است. استفاده پیوند در نوشته ها، متفاوت است. برخی اوقات شما می خواهید یک وبلاگ را معرفی کنید، خوب، باطبق نشانی آن را داخل نوشته خود می آورید. یا می خواهید منبع مطلب خود را ذکر کنید که از یک سایت اینترنتی است. که باز هم باید نشانی آن پایگاه را حدالمقدور به صورت پیوند بیاورید.

درست است که پیوند دادن به صفحات دیگر، چه از وبلاگ خود یا یک وبلاگ دیگر، می تواند امتیاز آن صفحه را به صفحه دیگر منتقل کند، اما نباید فراموش کنید که این کار دارای مزایایی هم است که در ادامه به آنها اشاره می کنیم. پس یک بازنگری در پیوند دادن می تواند برای بهبود وضعیت وبلاگ شما موثر باشد.

پیوند دادن به مقالات دیگران در نوشته ها

پیوند دادن به مقالات دیگران در نوشته ها

دقت کنید که نوع پیوند دادن مد نظر ما در این مقاله، به سبک درون مقاله ای است. یعنی شما از درون یک نوشته به یک وبلاگ یا سایت دیگر پیوند بدهید. نه این که از طریق قسمت لینک های وبلاگ پیوند یک سایت یا وبلاگ را به نوار کناری وبلاگ خود بیافزایید. که با این کار از تمام صفحات وبلاگ خودتان به صفحه مقصد پیوند داده اید. روش دوم از نظر متخصصین SEO رد شده است و شما نباید از قابلیت لینک دهی خود وبلاگ استفاده کنید. چرا که خیلی می تواند به رتبه وبلاگ شما صدمه وارد کند.

کاربردها و مزایای پیوند دادن در نوشته ها

در این بخش به صورت فهرستی، به شما مزایا و همچنین کاربردهای پیوند دادن را نشان می دهیم، که شامل موارد زیر است:

تصدیق موضوع مطلب شما

شما زمانی که دست به صفحه کلید می شوید و یک متن را برای وبلاگ خود می نویسید، یک موضوع را برای آن مشخص می کنید و حول و حوش آن موضوع شروع به نوشتن می کنید. حال اگر یک پیوند هم به یک صفحه از صفحات سایت های دیگر که مخصوصاً به صورت منبع هستند و مرتبط با موضوع نوشته شمایند، بدهید، هم از نظر بازدیدکنندگان بر موضوع نوشته شما تایید می شود، و هم از نظر موتور جستجو، او می فهمد که عنوان نوشته شما در مورد چیست. همانطور که می دانید، موتورهای جستجو دارای یک خزنده هستند که صفحات مختلف وب را طی می کنند تا محتوای درون آنها را در فهرست خود اضافه کنند.

تعیین منبع مطلب شما

اگر از منبعی برای نوشتن یک مقاله برای وبلاگ استفاده می کنید، ضروری است که آن منبع را ذکر کنید. هرچند امروزه بیشتر وبلاگ نویسان این موضوع را در نظر نمی گیرند. ولی وبلاگنویسی حرفه ای به این مورد خیلی اهمیت می دهد و شما  حتماً باید منایع نوشته خود را ذکر کنید.

اگر یک خبر را تحلیل می کنید، از کجا معلوم آن خبر کذب نیست؟ پس حتماً باید منبع آن خبر را در قسمتی مرتبط بیاورید. اگر هم از قسمتی از یک مقاله دقیقاً رونوشت می کنید، بهتر است آن را درون یک علامت نقل قول (“”)بیاوررید (با ویرایشگر وبلاگتان هم می توانید این کار را انجام دهید) و در ادامه نشانی منبع را به صورت پیوند بیاورید.

افزایش رتبه شما در موتور جستجو

امروزه موتورهای جستجو مخصوصاً گوگل بسیار هوشمند شده اند. آنها می دانند که شما به قانون حق تالیف یا Copy Right احترام می گذارید یا خیر. بر همین مبنا هم به شما امتیاز می دهند. مثلاً اگر از یک منبع یا سایت اقدام به انتشار همان محتوا بروی وبلاگ خود کنید، گوگل متوجه این موضوع می شود و عواقب خوبی برای شما ندارد، مگر این که آن را به صورت نقل قول بیاورید و نشانی آن صفحه از سایت بخصوص را در ادامه بیاورید. که در این صورت نه تنها از امتیاز وبلاگ شما کم نمی شود، بلکه صداقت آن هم مورد تایید قرار می گیرد، پس رتبه شما افزایش می یابد، مخصوصاً اگر به یک صفحه با محتوای مرتبط پیوند دهید.

نشان دادن صداقت خود به بازدیدکنندگان

حتماً تا به حال شده که به یک وبلاگ رفته اید و متوجه درهم و برهم بودن نوشته ها و محتوای آن بودید. این گونه وبلاگ ها معمولاً از روی سایت های دیگر مطالبی را به صورت پیوسته و بدون ذکر منبع رونوشت می کنند و مطمئناً شما حس خوبی نسبت به آنها ندارید و اعتمادتان جلب نمی شود. دقیقاً همین حس را بازدیدکنندگان وبلاگ شما در صورت کپی کردن نوشته توسط شما دارند.

پس اگر می خواهید شما به عنوان یک صاحب نظر و دارنده وبلاگ مذکور، یک حرفه ای در زمینه وبلاگ خود شناخته شوید، می بایستی به این موضوع توجه کنید.

احترام گذاشتن به حقوق نویسنده اصلی

هر نوشته ای که خلق می شود، شاید ساعت ها برای آن وقت صرف شده باشد. اگر شما یک مطلبی را به صورت غیراخلاقی برداشته و بروی وبلاگ خود منتشر کنید، با این کار خود را صاحب آن نویسه می‌دانید که به این کار سرقت ادبی گفته می شود. هر چند در کشور ما به دلیل مشکلات عدیده اصلی و مسخره ای! که وجود دارد، دیگر وقت رسیدگی به این موضوع نیست، اما باید دانست که انسانیت هنوز پابرجاست و نباید زحمات دیگران را به نام خود ثبت کرد.

پس اگر هم قسمتی از نوشته کسی را بر می دارید، دادن نشانی اصلی نوشته درون مقاله را فراموش نکنید. البته به شرطی که با قوانین آن سایت مغایرت نداشته باشد.

در نهایت اگر برای افزایش اعتبار شخصی خود در فضای مجازی، یا افزایش رتبه وبلاگ، یا هر چیز دیگری ارزش قائل هستید پیوند دادن به نوشته های دیگران را در محتواهای خود قراموش نکنید، مخصوصاً سایت هایی که به عنوان یک منبع شناخته می شوند و مقالات آنها معتبر است.