نمایش وبلاگ در گوگل پس از حذف وبلاگ

منتشر شده در ۸ شهریور, ۱۳۹۴ در دستۀ بهینه سازی وبلاگ - SEO ۲ دیدگاه
4/5 - (2 امتیاز)

زمانی که شما وبلاگ خود را حذف می‌کنید، فرقی نمی‌کند که درون کدام سرویس وبلاگ دهی است، مطالب، نظرات و تمامی تنظیمات آن برای همیشه از بین خواهند رفت. اما اثرات آن هنوز در اینترنت موجود هستند. مثلاً امکان دارد زمانی که عنوان وبلاگ یا صفحه‌ای از آن را در موتور جستجو وارد کنید، در صفحۀ نتایج هنوز اثری از وبلاگ شما وجود داشته باشد.

یکی از سوالات پر کاربرد که توسط کاربران بلاگینگ مطرح می‌شود این است که؛ چرا وقتی وبلاگ را حذف می‌کنم، هنوز وبلاگ در گوگل وجود دارد؟ ریشۀ این گونه سوالات در عدم درک صحیح از کارکرد موتور جستجو، مخصوصاً گوگل، نهفته است. اول باید یادآور شد که موتور جستجوی گوگل یا هر نوع دیگر آن، هیچ ارتباطی با سرویس وبلاگ‌دهی شما ندارد. مثلاً گوگل به بلاگفا و یا پرشین بلاگ هیچ ارتباطی ندارد. پس نباید انتظار داشته باشید وقتی وبلاگ را حذف کردید، وبلاگ شما فوراً از صفحۀ نتایج جستجو هم حذف گردد.

نمایش وبلاگ در گوگل پس از حذف وبلاگ

نمایش وبلاگ در گوگل پس از حذف وبلاگ

کارکرد موتور جستجو چگونه است؟

اگر خواسته باشم به صورت خلاصه راجع به طرز کار گوگل توضیحاتی را خدمت شما عرض کنم، باید به این مورد اشاره کنم که موتور جستجو از اجزاء مختلف و پیچیده‌ای تشکیل شده است. یکی از این اجزاء خزندۀ موتور جستجو که به صفحات وبلاگ شما سر می‌زند و آن صفحات را در پایگاه دادۀ خود ذخیره می‌کند. در مواقعی طبق الگوریتم خودش، صفحات وبلاگ شما را به جستجوگران اینترنتی نشان می‌دهد. که هر چه رتبۀ وبلاگ شما بالاتر باشد، طبیعتاً از گوگل و دیگر موتورهای جستجو بازدید بیشتری خواهید گرفت.

پس حذف شدن وبلاگ شما از صفحۀ نتایج گوگل، ارتباط مستقیم با حذف شدن نشانی صفحات وبلاگ شما از پایگاه دادۀ گوگل دارد. یعنی زمانی که وبلاگی را حذف می‌کنید، گوگل فرض را بر این می‌گذارد که وبلاگِ حذف شده به صورت موقت از دسترس خارج است. پس نشانی‌های آن وبلاگ را از پایگاه داده حذف نمی‌کند. تا اینکه این مدت قطعی بیش از حد شود که کم کم صفحات وبلاگِ حذف شده از گوگل و پایگاه داده‌اش حذف می‌شوند.

پس این طبیعی است که پس از حذف کردن وبلاگ، تا چند روز یا حتی چند هفته، مطالب شما در گوگل وجود داشته باشد. اما پس از آن دیگر اثری از آن نخواهید دید. ولی برای سرعت بخشیدن به این روند، می‌توانید درخواست حذف صفحه از نتایج جستجوی گوگل را بدهید که آموزش کامل آن را در مقالات قبلی خدمت شما دادم.