مزایای بک لینک از نظر SEO

منتشر شده در ۴ خرداد, ۱۳۹۵ در دستۀ بهینه سازی وبلاگ - SEO بدون دیدگاه
3.7/5 - (3 امتیاز)

با این همه صحبت که راجع به بک لینک کردیم، حالا می‌خواهیم از نظر فنی به قضیه نگاه کنیم و ببینیم مزایای بک لینک از نظر SEO چیست. اما قبل از ورود به بحث باید به این نکته اشاره کرد که اگر ما در اینجا از مزایای پیوند برگشتی صحبت می‌کنیم، منظور پیوندهایی است که به صورت طبیعی و با ارزش بالا ساخته شدند. چه بسیار خدمات پولی که به شما امکان ساخت بک لینک (پیوند برگشتی) به صورت یکجا و بی‌فایده یا کم فایده را می‌دهند.

مزایای بک لینک از نظر SEO

مزایای بک لینک از نظر SEO

با توجه به عرضۀ الگوریتم‌های جدیدی که هر از چند گاهی توسط گوگل معرفی می‌شوند، نقش پیوندهای ساختگی و عمده روز به روز کمتر می‌شود. تا جایی که در آخرین تغییرات گوگل این نکته اعلام شده که به الگوریتم گوگل می‌تواند این تقلب‌ها را شناسایی کرده و رتبۀ سایت یا وبلاگ مورد نظر را کاهش دهد.

پس خیلی مهم است که شما از سایت‌ها یا وبلاگ‌هایی پیوند برگشتی دریافت کنید که مرتبط با موضوع وبلاگ شماست و از طرف دیگر با در نظر داشتن اصطلاحات تخصصی SEO در درج پیوند هم از اصول سئو استفاده کنید. مثلاً از متن لنگر متناسب بهره ببرید. با در نظر گرفتن این موارد است که حال می‌توانیم از مزایای بک لینک صحبت کنیم.

بهبود رتبه بندی طبیعی

در اولین گام اگر به شیوۀ درست پیوندهای برگشتی برای وبلاگ خود دریافت کنید، که روش‌های درست آن را در مقالۀ بعدی خدمت شما عرض خواهم کرد، رتبۀ وبلاگ شما در سیستم رتبه بندی موتور جستجو افزایش خواهد یافت. اگر برای هر نوشته‌ای که شما در وبلاگ منتشر می‌کنید، پیوند طبیعی با کیفیتی را از طریق سایت‌های دیگر دریافت کنید، آن نوشته رتبۀ بهتری در صفحات نتایج جستجو خواهد گرفت. پس مثلاً در گوگل کلیک بیشتری می‌گیرد و باعث می‌شود وبلاگ شما بازدید بیشتری دریافت کند. در نوشتن و تولید محتوای خوب برای وبلاگ خود، باید هدف‌تان این باشد که در کنار گرفتن پیوند برای صفحات داخلی، برای صفحۀ اصلی وبلاگ هم پیوند بگیرید.

افزایش سرعت فهرست شدن نوشته‌های شما در موتور جستجو

همانطور که حتماً می‌دانید (طبق مقالات آموزشی بخش SEO سایت Bloging.ir) پس از انتشار نوشته در وبلاگ، خزندۀ موتور جستجو آمده و آخرین صفحه‌ای که به وبلاگ شما اضافه شده است را بررسی می‌کند. پس از آن مدت زمانی را می‌طلبد که آن صفحه را در پایگاه دادۀ خودش ذخیره کند و در صفحۀ نتایج جستجو نمایش دهد. به این کار فهرست شدن صفحات وبلاگ شما در موتور جستجو گفته می‌شود.

هر چه قدر این مدت زمان کمتر باشد، نشان از این دارد که وبلاگ شما برای موتور جستجو (گوگل) محبوب است و با انتشار یک نوشتۀ جدید در کمترین زمان با جستجوی عنوان آن نوشته در گوگل، می‌توان آن نوشته را یافت. برای اینکه این سرعت افزایش پیدا کند شما باید پیوندهای با کیفیت زیادی را از دیگر پایگاه‌های اینترنتی دریافت کنید. پس افزایش سرعت فهرست شدن نوشته های شما در گوگل از دیگر مزایای بک لینک است.

دریافت بازدیدهای ارجاعی

منظور از بازدیدهای ارجاعی همان بازدیدهایی هستند که افراد با کلیک کردن روی پیوند صفحات وبلاگ شما از سایت‌های دیگر وارد می‌شوند. این بازدیدها معمولاً نرخ پرش (Bounce Rate) خیلی کمی خواهند داشت. خوب، طبیعی است که اگر بک لینک‌های شما زیاد باشند، این گونه بازدیدها هم افزایش خواهند یافت و وبلاگ محبوب‌تری را برای شما رقم خواهند زد.

با در نظر گرفتن این مزیت‌ها و روش‌هایی که در ادامه خدمت شما عرض خواهم نمود، می‌توانید تعداد پیوندهای برگشتی وبلاگ خود را افزایش داده تا در نهایت بازدید وبلاگ ترفیع پیدا کند. همچنان برای افزایش بازدید وبلاگ همراه با بلاگینگ باشید.