فواید بک لینک چیست؟

منتشر شده در ۳ خرداد, ۱۳۹۵ در دستۀ بهینه سازی وبلاگ - SEO بدون دیدگاه
4.8/5 - (25 امتیاز)

در مطلب گذشته دانستیم که بک لینک چیست و تا حدودی راجع به اهمیت و چگونگی دریافت آن صحبت کردیم. اما حالا قصد داریم به صورت تخصصی راجع به فواید بک لینک و اهمیت موضوع بحث کنیم. خیلی از تازه وبلاگ‌نویس‌ها اصلاً نمی دانند که چرا باید بک لینک دریافت کنند و در نهایت چه چیزی نصیب‌شان خواهد شد. به همین دلیل به زبان ساده توضیحات لازم را خدمت شما ارائه خواهم کرد.

فواید بک لینک

فواید بک لینک

الان باید بدانید که اهمیت موتور جستجو مخصوصاً گوگل برای یک وبلاگ چیست. موتور جستجو برای یک وبلاگ بازدید کننده می‌فرستد و همین باعث می‌شود که وبلاگ یا سایت بیشتر دیده شود. حالا فرض کنید این موتور جستجو باید شاخصی داشته باشد تا بتواند وبلاگ‌های مختلف را رتبه بندی کند یا نه! یکی از مهم‌ترین شاخص‌ها برای این ربته بندی، پیوندهایی است که وارد یک وبلاگ می‌شوند. هر چه تعداد این پیوندها بیشتر باشد، نشان از مفید بودن و محبوب بودن آن وبلاگ است.

به همین دلیل هم هست که خرید و فروش لینک و همچنین تلاش برای دریافت هر چه بیشتر بک لینک رقابت شدیدی دارند که در نهایت تمامی این کارها برای افزایش بازدید یک سایت است. اما موتور جستجو مخصوصاً گوگل متوجه دریافت پیوندهای غیر طبیعی، مثلاً با پرداخت هزینه، آن هم به صورت انبوه خواهد شد. در ضمن این کار ملزم هزینه‌های زیادی است که برای همه امکان‌پذیر نیست این هزینه را بپردازند.

پس مهم‌ترین فایده بک لینک این است که سبب افزایش بازدید وبلاگ شما خواهد شد. بهترین کار برای دریافت بک لینک هم این است که از روش‌های طبیعی استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر دقت کرده باشید تمامی نوشته‌های این سایت تالیفی هستند و از پایگاه‌های دیگر برداشته نشده است؛ حتی با ذکر منبع! همین به تنهایی باعث شده خیلی‌ها به سایت Bloging.ir پیوند دهند که این همان بک لینک طبیعی است. پس خوب و مفید نوشتن در سایت یا وبلاگ می‌تواند سبب دریافت پیوند از دیگران گردد.

شما هم می‌توانید برای افزایش اعتبار وبلاگ خود در گوگل و دیگر موتورهای جستجو، با استفاده از ترفندهای دریافت پیوند برگشتی که در مقالات دیگر آموزش SEO وبلاگ آمده است، پیوند بگیرید و بازدید وبلاگ خود را از موتور جستجو افزایش دهید. همچنان چیزهای دیگری هم هست که باید بدانید. پس با ما باشید.