تعریف و اهمیت پیوند برگشتی

منتشر شده در ۲۴ خرداد, ۱۳۹۱ در دستۀ بهینه سازی وبلاگ - SEO ۱ دیدگاه
1/5 - (1 امتیاز)

بهینه سازی سایت و وبلاگ برای موتور های جست و جو، منجر به افزایش بازدید از طریق این سرویس های وب می گردد. پس تکنیک های لازم را باید در کنار هم بکار گرفت تا به این هدف رسید. ولی یکی از اجزاء مهم بهینه کردن، پیوند برگشتی است که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. پیوند برگشتی همان لینکی است که دیگران به وبلاگ شما می دهند و به عنوان یک رای به پایگاه شما دیده می شود.

پیوند برگشتی چیست؟ پیوند یا لینک برگشتی به برچسب A در صفحات HTML سایت های دیگر گفته می شود که مقدار مشخصۀ href آن، آدرس وبلاگ شماست. به عبارت ساده تر یعنی، یک پیوند به وبلاگ شما از پایگاه های دیگر. می دانیم که وب از صفحات بیشماری تشکیل شده است. یکی از مکانیسم های مفید برای مرتبط کردن آن ها استفاده از پیوند است. پیوندی که در کد های صفحه به صورت یک برچسب نوشته می شود. ولی الان ویرایشگر های دیداری قرار دادن پیوند را راحتتر کرده اند.

پیوند برگشتی یا Backlink

تعریف و اهمیت پیوند برگشتی یا Backlink

برای پُر آوازه شدن وبلاگ شما، یکی از مهمترین راهکارها، پراکنده کردن آدرس پایگاهتان است. یعنی تا جایی که می توانید آدرس یا همان پیوند وبلاگتان را در صفحات سایت های دیگر قرار دهید. این کار نه تنها باعث افزایش بازدید به جهت کلیک کردن بازدید کنندگان از آن سایت می شود، بلکه موتور جست و جو یک امتیاز مثبت به وبلاگ شما می دهد و به همین جهت رتبه آن افزایش می یابد.

و اما برای گرفتن پیوند برگشتی، مانند هر کار دیگری، راه های اخلاقی و غیر اخلاقی وجود دارد. ولی باید به این نکته توجه کرد که اهمیت راهکارهای گرفتن پیوند برگشتی به شکل غیر اخلاقی صفر است، تازه اگر صدمه ای به وبلاگ شما وارد نکند. پس به شما پیشنهاد می گردد که از راهکار های مناسب استفاده کنید. یکی از این راهکارها نوشتن مطالب جذاب است. با اینکار دیگران به طور داوطلبانه به وبلاگ شما پیوند می دهند که همان پیوند برگشتی است. از این دست روش ها بسیار است، فقط کافی است قوه ابتکار انسانی خود را فعال کنید (نه تنها در این کار، بلکه در همه کارهای زندگی!).

گوگل، مهمترین سرویس جستو جوی اینترنتی برای وبلاگ نویسان، در ایران و در بسیاری از مناطق جهان، دارای اهمیت گذافی است. این موتور اولین سرویس رتبه دهی صفحات وب، بر مبنای پیوند برگشتی به آنها بود. هنوز هم در آلگوریتم گوگل اهمیت این موضوع دیده می شود. از همین جا قبل از این که جلوتر برویم، باید به اهمیت پیوند برگشتی پی برده باشید.

پیوند برگشتی ریزه کاری های بسیاری دارد؛ یعنی عوامل زیادی برای اهمیت آن بروی وبلاگ شما دخیل است، که می توانید کم کم به آنها پی ببرید. حالا که به اهمیت این امر پی بردید، شاید دید شما نسبت به این قضیه عوض شده باشد که در نوشته های دیگر در مورد آن بیشتر توضیح می دهم.