اهمیت موتور جست و جو برای وبلاگ

منتشر شده در ۳ تیر, ۱۳۹۱ در دستۀ بهینه سازی وبلاگ - SEO ۱۱ دیدگاه
5/5 - (1 امتیاز)

موتور جست و جو همان سرویسی است که اگر خواسته باشید به دنبال مطلبی بگردید، اولین جایی که می روید، آنجاست. و اما اهمیت این سرویس برای شمایی که به عنوان یک نویسنده بروی وبلاگ خود می نویسید، چیست؟ بسیاری از افراد به این مهم آگاه هستند، ولی امکان دارد برای کسانی که تازه وارد دنیای وبلاگنویسی شده اند، جالب باشد.

خیلی از اوقات به سایت هایی برخورد می کنم که مطالب آن برایم جالب است، که در این صورت یا آدرس آن را یادداشت می کنم، یا آن سایت را در مرورگر علامت گذاری (Bookmark) می کنم. ولی همچنان مطالب مورد درخواست خود را از موتور جست و جو در می آورم. زمانی هم که به خودم می آیم، می بینم آدرس های سایت های جذابی را که جمع آوری کرده بودم، چندان بکارم نیامده است.

اهمیت موتور جست و جو برای وبلاگنویسی

موتور جست و جو و وبلاگ

داستانی که تعریف کردم، مربوط به این موضوع می شود که، امروزه اهمیت موتور جست و جو انکار ناپذیر است و به نوعی به آن وابسته شده ایم، البته به عنوان کاربر وب. ولی به عنوان یک وبلاگنویس قضیه تماماً فرق می کند. در اینجا شما خواستار این هستید که افراد بیشتری از طریق جست و جوی مطالب مورد نیاز خود در موتور جست و جو، به سایت یا وبلاگ شما برسند. این یعنی چه؟ یعنی همان اهمیت موتور جست و جو از دیدگاه یک وبلاگ نویس.

شما به عنوان یک نویسنده، دوست دارید مطالبی را که می نویسید برای خود مخاطب جذب کند و به نوعی آنقدر جذاب باشد که افراد بیشتری برای خواندن یا استفاده کردن از آن به وبلاگ شما رو بیاورند. در همین جا یکی از ابزارهایی که این نوع مخاطب را برای شما ارسال می کند، موتور جست و جو است. البته به شرطی که شما هم به وظیفه خود به عنوان یک نویسنده به درستی عمل کنید.

شما دوست دارید وبلاگی داشته باشید که بازدیدش غوغا کند و زمانی که وارد قسمت مدیریت وبلاگ می شوید، همیشه نظرات جدیدی برای شما ارسال شده باشد که این خود یک امید برای ادامه راه است. از همین جهت نباید موتور جستوجو را دست کم گرفت. پس تا اینجا یک درک خوبی از اهمیت این نوع سرویس ها برای وبلاگ را کسب کردید.

ولی حالا باید چکاری را انجام دهید؟ خود موتور جستوجو برای شما دستورالعمل هایی را تعریف کرده است که اگز از آنها تبعیبت کنید، شما را به آنچه که می خواهید می رساند. این دستورالعمل ها معمولاً همان نکاتی است که به نفع بازدید کننده وبلاگ شما هم می شود. یعنی شما باید محتوای خوبی قرار دهید تا هم موتور جستوجو، هم بازدید کننده و هم شما به هدف خود برسند.

به رعایت کردن این دستورالعمل های گفته شده، بهینه سازی سایت یا وبلاگ برای موتور های جست و جو (SEO) گفته می شود. یعنی شما طوری وبلاگ خود را بهینه کنید تا به افزایش بازدید از طریق موتور جستوجو برسید. این دستورالعمل ها شامل اجزاء مختلفی است که باید تماماً در کنار یکدیگر قرار گیرند، در غیر این صورت کار نخواهد کرد. به عنوان مثال شما باید هم عنوان مناسب برای وبلاگ خود انتخاب کنید و هم مطلب خوب بگذارید و هم خیلی کارهای دیگر که به سطح قابل قبولی از این بهینه سازی برسید، که در نوشته های دیگر در مورد این اجزاء بیشتر صحبت خواهم کرد.