مزایا و معایب اتصال دامنه به وبلاگ

منتشر شده در ۱۳ فروردین, ۱۳۹۲ در دستۀ بهینه سازی وبلاگ - SEO ۱۶ دیدگاه
1.8/5 - (5 امتیاز)

خیلی از عزیزان وبلاگ نویس، دوست دارند که نشانی وبلاگ آنها به شکل یک سایت مستقل دیده شود. به همین دلیل تلاش می‌کنند که یک دامنه را خریداری نموده و به وبلاگ خود متصل نماید که در نوشته‌های قبلی به صورت کامل در این باره توضیح دادیم. اما باید گفت که این کار علاوه بر مزایایی که دارد، دارای معایبی هم هست که شمایی که می‌خواهید یک دامنه به وبلاگ متصل کنید، باید از آنها آگاه باشید، که در این نوشته به مزایا و معایب اتصال دامنه به وبلاگ صحبت می‌کنیم.

سرویس‌های وبلاگ نویسی پارسی، به دلایل مختلف از بسیاری از استانداردهای وب پشتیبانی نمی‌کنند. شاید دلیل اصلی این موضوع مناسب نبودن زیرساخت‌های کاری باشد که در ایران هنوز به صورت مناسب وجود ندارد. اما در هر صورت وبلاگ نویسی در ایران به شکل حرفه‌ای خودش صورت نمی‌گیرد. مگر اینکه شما به فکر استفاده از یک سیستم مدیریت محتوای جداگانه باشید و خوب روی محتوا کار کنید.

مزایا و معایب اتصال دامنه به وبلاگ

زمانی که شما یک دامنه را به وبلاگ خود متصل می‌کنید، این مزایا نصیب وبلاگ شما می‌شود:

  1. جلوه‌ای حرفه‌ای تر و مستقل به وبلاگ شما می‌دهد.
  2. نشانی آن کوتاه‌تر و به خاطر آوردنی‌تر می‌شود.

و اما حال که با مزایای اتصال دامنه آشنا شدید، به سراغ معایب کار می‌رویم:

  1. هزینه‌ بردار است، البته نه زیاد
  2. مدت زمان زیادی طول می‌کشد تا از نظر موتور جستجو برای فرستادن بازدیدکننده اعتبار جذب کند.
  3. امکان بوجود آمدن خطای محتوای تکراری توسط موتور جستجو وجود دارد.

اگر خواسته باشیم درباره مهمترین عیب اتصال دامنه به وبلاگ، یعنی امکان بوجود آمدن خطای محتوای تکراری، توضیح دهیم، از آنجایی که مطالب وبلاگ شما از طریق هر دو نشانی جدید و قدیم قابل دسترس است، موتور جستجو فکر می‌کند که شما یک سایت را دقیقاً کپی کردید و اینجاست که ممکن است مشکلات شروع شود. بدتر از همه اینکه قالب هر دو نشانی هم یکی است و این مشکل را تشدید می‌کند. پس در نتیحه اگر وبلاگ شما به فهرست سیاه گوگل رفت، تعجب نکنید.

از نظر اعتبار هم، موتور جستجو معمولاً به دامنه‌هایی که چندین سال عمر دارند، بهای بیشتری می‌دهد. ولی اگر شما بروی یک دامنه‌ی جدید اقدام به راه اندازی وبلاگ کنید، خواهید دید که زمان زیادی طول می‌کشد تا وبلاگ شما صاحب بازدید خوبی شود. در صورتی که زمانی که شما یک وبلاگ را با نشانی اولیه خودش می‌سازید، چون از اعتبار دامنه‌ی اصلی سرویس دهنده استفاده می‌کنید، زودتر به بازدید می‌رسید.

در کل، اگر خواستید یک دامنه به وبلاگ خود متصل کنید، مزایا و معایب اتصال دامنه به وبلاگ را در نظر داشته باشید، تمامی جوانب را بسنجید و کمی هم مطالعه کنید و سپس اقدام نمایید.