آموزش قرار دادن فیلم در آپارات

منتشر شده در ۹ فروردین, ۱۳۹۲ در دستۀ چندرسانه ای ۲۲۶ دیدگاه
4.4/5 - (115 امتیاز)

در بخش‌های قبلی در مورد نحوه قرار دادن کد فیلم‌های مختلفی که در سایت آپارات وجود داشتند، به داخل نوشته‌های وبلاگ صحبت کردیم و دانستیم که می توانستیم به راحتی از فیلم هایی که قبلاً توسط افراد دیگر بارگذاری شدند، یا حتی خودمان آنها را در آپارات قرار دادیم، در وبلاگ خود استفاده کنیم. اما به نحوه قرار دادن یک فیلم در آپارات اشاره نشد که قصد داریم آموزش قرار دادن فیلم در آپارات را به صورت کامل خدمت شما عرض کنیم.

برای گذاشتن فیلم در وبلاگ، یکی از بهترین روش‌ها استفاده از سایت‌های اشتراک گذاری فیلم مثل آپارات یا یوتیوب است که مورد دومی برای ما ایرانی‌ها فیلتر است و بهتر است از آپارات استفاده کنیم که هم به زبان پارسی است و هم دارای امکانات قابل قبولی است. شما در ابتدا باید فیلم خود را در اینگونه سایت‌ها بارگذاری کنید و سپس کدی را که متعلق به همان فیلم است، در وبلاگ خود، در میان نوشته‌ها قرار دهید تا آن فیلم به همراه اجراکننده آن برای بازدیدکننده‌های وبلاگ شما قابل دسترس باشد. این تمام کاری بود که برای قرار دادن فیلم در وبلاگ باید انجام می‌دادید.

اما مراحل کار بدین صورت است که شما اول باید یک حساب کاربری در آپارات داشته باشید که اگر ندارید می‌توانید یک حساب در آپارات بسازید.

حال باید فیلم خود را آماده کنید و با ورود به قسمت مدیریت حساب خود در آپارات، به سادگی چند کلیک آن را بروی اینترنت قرار دهید. برای آماده کردن فیلم، اگر آن را با دوربین ضبط کرده باشید، در بیشتر موارد احتیاج به ویرایش آن ندارید. اما شاید خواسته باشید قسمت‌هایی از آن را حذف کنید و یا متن و تصویری را به آن بیافزایید که پیشنهاد ما استفاده از برنامه‌های ساده‌ای مثل Movie Maker خود ویندوز است. البته هر سیستم عاملی برای خود یک برنامه ویرایش فیلم دارد که می‌توانید از آن استفاده کنید. اگر هم فکر می‌کنید که نیاز به یک برنامه خوب و حرفه‌ای ویرایش فیلم دارید، باید جستجو و سپس دانلود کنید و پس از نصب آن بروی رایانه، از آن بهره ببرید. اما باید یادآور شد که در صورت نیاز حتماً باید مدت زمان زیادی را صرف آموزش چنین برنامه هایی کنید.

حال که فیلم شما آماده است، آن را در مکانی از حافظه رایانه، مثلاً بروی میز کار ویندوز، قرار دهید و به اینترنت متصل شده و با استفاده از مرورگر خود به حساب آپارات خویش وارد شوید. پس از آن بروی دکمه آبی رنگ بارگذاری ویدئو کلیک کنید تا صفحه مورد نظر برای شما باز گردد. البته در نسخه‌های مختلف ممکن است مکان این دکمه و نحوه رسیدن به صفحه بارگذاری متفاوت باشد که مشکلی نیست.

آموزش قرار دادن فیلم در آپارات

در صفحه بارگذاری ویدئو باید بروی دکمه Browse کلیک کرده و مسیر پروندۀ ویدئو را که بروی رایانه شماست، انتخاب کنید. سپس بروی دکمه Open کلیک نمایید. زمانی که بروی دکمه “ادامه” کلیک می‌کنید، کار بارگذاری یا آپلود شروع می‌شود. بسته به سرعت اینترنت شما و همچنین حجم پرونده، زمان بارگذاری متفاوت است. اما به دلیل این که سرویس دهنده‌های سایت آپارات داخل ایران است، در کل سرعت کار بالاست. اما شما هم سعی کنید که حجم فیلم‌ها را تا جایی که کیفیت اجازه می‌دهد، پایین بیاورید.

بارگذاری فیلم در آپارات

همزمان با عمل بارگذاری، باید مشخصات فیلم را هم در مکان‌های بخصوص خود وارد کنید.

  1. در این مکان شما باید عنوان ویدئو را وارد کنید که کاملاً مشخص کننده محتوای فیلم باشد. این عنوان در موتورهای جستجو به نمایش در می‌آید.
  2. توضیحات در دادن درک کاملی از فیلم به بیننده خیلی می‌تواند مفید باشد. پس اگر مواردی هست که بیننده باید بداند، مثل محل وقوع آن حادثه، اطلاعات تکمیلی و … حتماً آنها را در مکان توضیحات اضافه درج کنید.
  3. برچسب‌ها، کلمات کلیدی مرتبط با فیلم شما هستند. بهتر است سه برچسبی که بیشترین ارتباط را با فیلم شما دارند را در این بخش وارد کنید. هر برچسب باید با یک خط فاصله از دیگری جدا شود.
  4. در این قسمت طبقه بندی که باید فیلم شما در آن قرار گیرد را انتخاب کنید. فهرست کشویی را باز کرده و یکی را انتخاب نمایید.
  5. در بخش ارسال نظر، اگر می‌خواهید نظرات بینندگان شما پس از تایید شما به نمایش درآید، مورد دوم را برگزینید.
  6. در انتها هم بروی دکمه ارسال اطلاعات کلیک کنید. اگر بارگذاری فیلم شما به اتمام رسیده باشد، کار شما برای قرار دادن فیلم در آپارات به اتمام رسیده است. در غیر این صورت شاید لازم باشد که یک بار دیگر بروی این دکمه کلیک نمایید.

بدین صورت پس از طی مدت زمانی برای پردازش فیلم شما توسط آپارات، این فیلم برای بازدید کنندگان قابل نمایش است. حال باید به بخش کد فیلم مراجعه کنید و طبق آموزش‌های گذشته، فیلم را در هر کجایی که می‌خواهید، از جمله وبلاگ شخصی خود، قرار دهید.

ب.ن: خیلی از دوستان اظهار می‌کنند زمانی که فیلم را در آپارات بارگذاری می‌کنند، در صفحه‌ی اصلی و همچنین در جستجوی سایت قابل مشاهده نیست. زمانی که شما فیلم را بارگذاری می‌کنید، برای مدتی عمل پردازش فیلم انجام شده و شما باید صبر کنید. پس از آن اگر به نشانی کانال خود مراجعه کردید و قادر به دیدن آن فیلم بودید، همه چیز درست است. اما نباید انتظار داشته باشید که همیشه فیلم‌هایی که بارگذاری می‌کنید در صفحه‌ی اصلی سایت آپارات قابل نمایش باشد و برای این کار جز قرار دادن فیلم‌های جذاب کار دیگری نمی‌توانید بکنید. این به مدیریت خود سایت بر می‌گردد و به هیچ عنوان قابل دستکاری نیست. ضمن اینکه امکان نمایش تمام فیلم‌ها در صفحه‌ی اصلی سایت هم وجود ندارد. فقط آنهایی به نمایش در می‌آیند که بازدیدشان بالا باشد. برای جستجوی فیلم خودتان در سایت هم باید عنوان کامل ویدئوی خود را در جعبه‌ی جستجو وارد کنید.