نقش وبلاگ نویسان در غنی کردن محتوای وب فارسی

منتشر شده در ۱۱ فروردین, ۱۳۹۳ در دستۀ مقاله نویسی بدون دیدگاه
Rate this post

وبلاگ نویسان به عنوان کسانی که بدون هیچ چشم داشتی شروع به نوشتن و به اشتراک گذاشتن دانسته‌های خود می‌کنند، نقش بسیار مهمی در تولید محتوای کارآمد دارند. شما هم خوب می‌دانید که زمانی که در گوگل شروع به جستجوی عبارتی می‌کنید، چه قدر از نتایج مربوط به وبلاگ‌هایی است که نویسندگان آن مثل من و شما مبادرت به نوشتن و به اشتراک گذاشتن می‌کنند. پس می‌توان به این نتیجه رسید که نقش وبلاگ نویسان در غنی کردن محتوای وب فارسی بسیار پررنگ و غیر قابل انکار است.

نقش وبلاگ نویسان در غنی کردن محتوای وب فارسی

نقش وبلاگ نویسان در غنی کردن محتوای وب فارسی

در اینترنت و وب، نقش محتوا آنقدر پررنگ است که اگر هر چه قدر فناوری‌ها پیشرفت چشم‌گیری داشته باشد، ولی در این میان محتوایی تولید نشود، می‌توان گفت هیج کار مفیدی شکل نگرفته است. بهتر است نیم نگاهی به شبکه‌های اجتماعی بیاندازید که توسعه دهندگان آنها، فقط روی امکانات شبکه کار می‌کنند و اصلاً به تولید مقاله و نوشته و فیلم فکر نمی‌کنند. بلکه این کار استفاده کنندگان این شبکه‌ها است که محتویاتی را تولید می‌کنند که فیسبوک را فیسبوک می‌کند و توییتر را توییتر.

وبلاگ‌ها هم دقیقاً همین گونه هستند. خود وبلاگ و امکانات آن، اگر چه در پیشبرد بهتر اهداف وبلاگ نویس می‌توانند بسیار نقش داشته باشند. اما به خودی خود نقش مهمی بازی نمی‌کنند. اما زمانی که یک وبلاگ نویس، وبلاگی را درون این سرویس‌ها می‌سازد و شروع به انتشار نوشته می‌کند، حتی اگر در بلاگفا یا دیگر سرویس‌های ساده این کار را بکند، می‌بینیم که کار بسیار باارزشی انجام داده و با جمع کثیری از چنین افرادی محتوای بسیار خوبی تولید می‌شود.

در اینجاست که با جستجویی که در اینترنت انجام می‌دهیم، به سادگی می‌توانیم موضوع مورد نظر خود را به زبان فارسی پیدا کرده و آن را مطالعه نماییم. اگر تا به حال دنبال موضوعی می‌گشتید که در وب فارسی صفحه‌ای راجع به آن پیدا نکرده باشید، به اهمیت این قضیه پی خواهید برد.

در این شبکۀ اطلاعات -اینترنت- که یک شبکۀ جهانی قلمداد می‌شود، اگر هر کس گوشه‌ای از آن را بگیرید و یک کار مفید انجام دهد در کل یک کار عظیمی شکل می‌گیرد که به سادگی نمی‌توان از کنار آن گذشت. پس اگر هر وبلاگ نویسی بسته به علاقه و تجربه‌اش اقدام به تولید محتوایی مفید کند، در نهایت منبعی از اطلاعات را داریم که هر کسی می‌تواند برای داشتن یک زندگی بهتر از آن استفاده کند. پس سعی کنید در مقالاتی که منتشر می‌کنید، همیشه به این موضوع عنایت داشته باشید.