چطوری وبلاگ شخصی بسازم

منتشر شده در ۳ خرداد, ۱۳۹۵ در دستۀ مبانی وبلاگ نویسی ۱ دیدگاه
4.5/5 - (4 امتیاز)

وبلاگ مجموعه‌ای از صفحات اینترنتی است که معمولاً شامل محتوای متنی در کنار انواع دیگری از محتوا است، که توسط فرد وبلاگ نویس نوشته شده و منتشر می‌شوند. وبلاگ دارای یک نشانی یکتا است که دیگران به وسیلۀ مرورگر می‌توانند با وارد کردن آن نشانی، وارد وبلاگ شده اقدام به خواندن نوشته‌ها و همچنین ایجاد ارتباط با فرد وبلاگ نویس کنند. ساخت وبلاگ عموماً رایگان است و نیاز به دانش خاصی ندارد. فقط کافی است به اینترنت متصل شده و با نرم افزار مرورگر اینترنتی خود مثل Firefox یا Chrome وبلاگ خود را ساخته و اقدام به مدیریت آن کنید. در ادامه به این سوال بیشتر خواهیم پرداخت که چطوری وبلاگ شخصی بسازم و برای آن بازدید جذب کنم.

چطوری وبلاگ شخصی بسازم

چطوری وبلاگ شخصی بسازم

وبلاگ‌ها به مانند هر نوع پایگاه اینترنتی مثل سایت‌های دیگر، برای اینکه کار خود را به خوبی انجام دهند نیاز به فضایی دارند که شما به عنوان وبلاگ نویس بتوانید متن و تصاویر خود را روی آن قرار دهید. همانطور که می‌دانید، عکس و متن حجم می‌گیرند و باید روی محیطی قرار گیرند که دیگران بتوانند این حجم را دریافت کنند.

بدین منظور سامانه‌هایی وجود دارند که به شما این فضا را اختصاص می‌دهند تا شما بتوانید در آن نوشته‌های خود را منتشر کنید. به این سامانه‌ها، سامانه های وبلاگ دهی گفته می شود. از جمله این سامانه‌ها می توان به بلاگفا، پرشین بلاگ و میهن بلاگ اشاره کرد. تعداد این سامانه‌ها زیاد است و شما در اولین گام باید یکی از آنها را انتخاب کنید. بهترین کار این است که با مقایسه بین سرویس های وبلاگ دهی یکی از معروف‌ترین و بهترین آنها را انتخاب کنید. این اولین گام است.

پس از آن باید وارد صفحۀ ساخت وبلاگ شده و اقدام به پر کردن مشخصات خود برای ساخت وبلاگ کنید. در همین سایت که در حال خواندن یکی از مقالات آن هستید، ما به طور کامل طریقۀ ایجاد یک وبلاگ جدید در معروف ترین سامانه‌های وبلاگ دهی را به صورت تصویری توضیح دادیم. کافی است وارد دسته بندیِ همان سامانۀ وبلاگ دهی شده و آموزش‌های تصویری آن را مطالعه کنید. ما به شما طریقۀ کار کردن با تمامی قسمت های سایت‌های وبلاگ دهی را آموزش دادیم. مثلاً می‌توانید وارد دستۀ بلاگفا شده و طریقۀ ساخت و مدیریت وبلاگ در این سامانه را بیاموزید.

ساخت وبلاگ در عرض چند دقیقه قابل انجام است و پس از ساخت می‌توانید اطلاعات ورودی (نام کاربری و رمز عبور) که در هنگام ساخت وبلاگ تعیین کردید را برای ورود به حساب خود استفاده کنید. برای ساخت وبلاگ شما نیاز به یک حساب ایمیل هم دارید. برای این کار می‌توانید در سامانه‌های مثل yahoomail.com یا gmail.com ثبت نام کرده و یک حساب ایمیل یا رایانامه‌ای را به رایگان ساخته و از نشانی آن برای ساخت وبلاگ خود استفاده کنید. این کار هم زمان زیادی از شما نخواهد گرفت. برای ساخت حساب ایمیل حتی می‌توایند از سامانه‌های ایرانی استفاده کنید. مثل میهن میل که طریقۀ ساخت ایمیل و همچنین کار کردن با میهن میل در مقالات آموزشی گذشته به صورت کامل شرح داده شدند. کافی است به آنها مراجعه کنید (روی متن‌های پیوند شده کلیک کنید تا وارد آن صفحات شوید).

پس از اینکه حساب ایمیل و همچنین وبلاگ خود را ساختید، حالا باید وارد حساب خود در سایت وبلاگ دهی شده و وبلاگ خود را مدیریت کنید. منظور از مدیریت، انجام تنظیمات وبلاگ، انتشار نوشته، خواندن و تایید کردن نظرات خواننندگان وبلاگ است که همگیِ این کارها در همان محیط بخش مدیریت وبلاگ قابل انجام است. برای وارد شدن به این محیط، کافی است از همان مرورگر اینترنتی خود که حالا می‌توانید روی گوشی، تبلت یا رایانۀ شما باشد استفاده کنید.

از اولی گام‌ها پس از ساخت وبلاگ انجام تنظیمات وبلاگ است که در دسته بندی‌های مختلف سایت آموزش وبلاگ نویسی خدمت شما توضیح دادم که چطور تنظیمات را انجام دهید تا روز به روز به آمار بازدیدهای وبلاگ شما افزوده گردد. یکی از این تنظیمات انتخاب قالب برای وبلاگ است. از الان به بعد کار شما این است که فقط بنویسید و نوشته منتشر کنید. با این کار پس از مدتی خواهید دید که برای وبلاگ شما بازدید کننده جذب خواهد شد و می‌توانید به هدف خود برسید.

وبلاگ نویسی کار پر ارزش و لذت بخشی است. اگر شما هم دوست دارید یک وبلاگ داشته باشید و از مزیت‌های آن استفاده کنید، به شما توصیه می‌کنم با آموزش‌های دیگر سایت ما همراه باشید تا به صورت تصویری به شما وبلاگ نویسی را به همراه رموز موفقیت آن یاد دهیم. از کتاب‌های تصویری و رایگان ما هم می‌توانید استفاده کنید.