وبلاگ گروهی چیست؟

منتشر شده در ۲۶ اسفند, ۱۳۹۰ در دستۀ مبانی وبلاگ نویسی بدون دیدگاه
5/5 - (1 امتیاز)

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که یک وبلاگ را به صورت گروهی به روز کنید (وبلاگ گروهی) و از چند نفر برای پیش بردن اهداف وبلاگ بهره ببرید؟ اگر فکر می کنید که می توانید چند نفر را برای به روز کردن یک وبلاگ جمع کنید و با همکاری همدیگر کار کنید، حتماً چنین کاری را انجام دهید، چراکه کار گروهی خیلی بهتر از کار فردی جواب می دهد.

وبلاگ نویسی گروهی

وبلاگ گروهی

فرض کنید که در حال کار کردن بروی یک وبلاگ هستید و پیشنهاد یک دوست را برای همکاری او با شما را می پذیرید. در اینجا شاید فکر می کنید که بهتر است رمز عبور خود را به او هم بدهید تا بتواند به قسمت مدیریت برای کمک به شما دسترسی داشته باشد. هرچند این کار ممکن است، ولی باید تمام جوانب را سنجید،پس چنین کاری اصلاً درست نیست. اینجاست که شما به راحتی می توانید یک حساب دیگر برای وی ایجاد کرده و اطلاعات ورود را به او بدهید. جالب اینجاست که حتی می توانید دسترسی های او به قسمت های مختلف را تعیین کنید. مثلاً می توانید فقط امکان مدیریت نوشته ها را به او بدهید که مبادا تنظیمات دیگر وبلاگ را دستکاری کند.

پس با این تعاریف، وبلاگ گروهی به وبلاگی گفته می شود که چند نفر برای مدیریت آن آستین همت را بالا زنده اند و هر کس یک بخش از آن را به عهده گرفته است. مثلاً می توان چند نفر را مسئول فرستادن مطلب جدید کرد، یک نفر مسئول پاسخ گویی به نظرات کاربران، یک نفر هم بخش قالب و تنظیمات را مدیریت کند و یک مدیر کارهای وبلاگ را کنترل و هماهنگ کند. هرچند که انجام این کارها توسط یک شخص هم امکان پذیر است ولی شاید بخواهید با کمک چند نفر یک وبلاگ را بهتر اداره کنید.

به هر حال اگر دوست دارید چند نفری بروی یک وبلاگ کار کنید، وبلاگ گروهی در بیشتر سیستم های وبلاگ دهی وجود دارد و در این مورد برای هر کاربر یک نوع صفحه مدیریت موجود است. قسمت هایی را که می توان به دست یک نویسنده جدید داد را در حین ساخت یک نویسنده جدید می توان تعیین کرد.