نمایه یا پروفایل وبلاگ چیست؟

منتشر شده در ۲۴ اسفند, ۱۳۹۰ در دستۀ مبانی وبلاگ نویسی ۲ دیدگاه
3.5/5 - (2 امتیاز)

پروفایل که کلمه ای انگلیسی (Profile) است، اطلاعاتی در مورد نویسنده، سازنده و کلاً صاحب یک وبلاگ را ارائه می کند. معادل این اصطلاح در فارسی نمایه است. پروفایل در وبلاگ به صفحه ای اطلاق می شود که اطلاعاتی تکمیلی در مورد نویسنده آن به خوانندگان می دهد، تا آنها رابطه بهتری با وبلاگ و نویسنده آن برقرار کنند.

برای خوانندگان یک وبلاگ خیلی جالب است که بدانند، نویسنده آن چه صفات و مشخصاتی دارد. مثلاً چه سنی دارد، اهل کجاست، به چه حرفه ای علاقه دارد و حتی تیم ورزشی مورد علاقه او چیست؟ این اطلاعات مخصوصاً در زمانی که نوشته های آن وبلاگ خاص باشد، می تواند خیلی جالبتر باشد.

تعریفی از پروفایل وبلاگ

صفحه نمایه وبلاگ، این کار را برای نویسنده و خوانندگان آن انجام می دهد. یعنی یک صفحه ایجاد می کند و اطلاعاتی که نویسنده دوست دارد آنها را به مخاطبین خود نمایش دهد را در آن قرار می دهد. در غیر این صورت برخی وبلاگ نویسان چندان دوست ندارند که این اطلاعات را در شبکه ای به وسعت یک دنیا نشر دهند، که می توانند این صفحه را غیر فعال کنند یا از اطلاعات غیر واقعی مانند نام مستعار استفاده کنند.

شما در نحوه ساخت صفحه پروفایل مختارید، ولی باید ذکر کرد که اگر فکر می کنید گفتن برخی ویژگی های شما چندان سودمند نیست، بلکه می تواند مشکلات دیگری را برای شما فراهم کند، باید از درج آنها خودداری کنید. نباید فراموش کرد که این صفحه برای هر شخصی که به وبلاگ شما می آید قابل رویت است، مگر اینکه در سرویس وبلاگ دهی شما قابلیتی وجود داشته باشد که این اطلاعات را فقط اشخاص مورد نظر بتوانند ببینند.