آموزش دریافت و ارسال ایمیل در میهن میل

منتشر شده در ۱۷ اردیبهشت, ۱۳۹۲ در دستۀ مبانی وبلاگ نویسی ۱۰۴ دیدگاه
3.2/5 - (8 امتیاز)

طبق مقالات گذشته، ما درباره ساخت ایمیل در میهن میل صحبت کردیم و تا الان شاید یک حساب در این سامانه باز کرده باشید. پس از آن دیدیم همانطور که افرادی طریقه ساخت حساب ایمیل را یاد نداشتند، طریقه‌ی کار کردن و دریافت و ارسال ایمیل در میهن میل را هم بلد نیستند که بر آن شدیم تا مقاله‌ای را هم راجع به این موضوع منتشر کنیم.

مطمئناً اگر خواسته باشید که از حساب خود در سایت MihanMail استفاده کنید، باید قادر باشید که حداقل نامه‌ای را ارسال کنید، و نامه‌های دریافتی را باز کرده و محتویات آن را مشاهده کنید. مثلاً در مواقعی لازم است پس از ثبت نام در سایتی، به ایمیل خود مراجعه کرده و بروی پیوند فعال سازی آن کلیک کنید. این وظیفه کار ساده‌ای است و شما به راحتی می‌توانید این کار را انجام دهید. پس اول به صفحه‌ی اصلی سایت MihanMail.com رفته و سپس با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور، وارد حساب ایمیل خود شوید.

صفحه اصلی سایت میهن میل

شما در سرویس میهن میل، بخش‌های مختلفی را می‌توانید مشاهده کنید. به صورت خودکار، زمانی که وارد حساب خود می‌شوید به بخش پست الکترونیک وارد شده که از زبانه‌های بالای پنجره قابل مشاهده است. اگر خواسته باشید به بخش‌های دیگر، مثلاً بخش فضای مجازی بروید، باید بروی همین دکمه در بالا کلیک کنید. (برای بزرگنمایی عکس بالا، بروی آن کلیک کنید.)

در همین جا بهتر است اعلام کنیم که این سامانه نه تنها به شما اجازه دریافت و ارسال نامه الکترونیک را می‌دهد، بلکه در بخش سازماندهی می‌توانید کارهای خود را ساماندهی کنید، و در بخش فضای مجازی هم اسناد خودتان را ذخیره کنید. به راحتی با کلیک بروی زبانه‌هایی با همین نام در بالای صفحه، به همان بخش‌ها منتقل خواهید شد.

در فهرست سمت راست، زمانی که در بخش پست الکترونیک هستید، پوشه‌هایی را مشاهده می‌کنید که با کلیک بروی هر کدام، نامه‌های همان پوشه برای شما در قسمت وسط صفحه نشان داده خواهد شد. مثلاً زباله‌دان، حاوی نامه‌هایی است که شما حذف کرده‌اید.

دریافت نامه با میهن میل

در همین صفحه‌ی اولی که پس از ورود به سامانه برای شما باز می‌شود، در قسمت جلوی دکمه‌ی صندوق دریافت (از فهرست سمت راست)، می‌توانید تعداد نامه‌های دریافتی خود را مشاهده کنید. اگر این دکمه را مشاهده نمی‌کنید، اول بروی پست الکترونیک که در تصویر بالا با شماره 1 مشخص شده است کلیک کنید. حال بروی صندوق دریافت (شماره 2) کلیک کنید. تمام نامه‌های دریافتی شما به صورت سطری در وسط صفحه نمایان است. حال نامه‌هایی که تا به حال آنها را باز نکرده‌اید، به صورت پررنگ دیده می‌شوند که با کلیک بروی موضوع هر کدام، متن و محتویات آن نامه برای شما به نمایش در می‌آید.

در بخش صندوق دریافت، شما به راحتی می‌توانید نامه‌های خوانده شده را حذف کنید که برای این کار باید بروی دکمه حذف (علامت برگه سیاه با ضربدر سفید بروی آن) روبروی هر نامه کلیک کنید.

در مواقعی ممکن است یک ایمیل یا نامه همراه با یک سند یا فایل ضمیمه باشد، که شما باید آن فایل را بارگیری کرده و بروی رایانه‌ی خود آن را باز کنید. بدین منظور باید از قسمت پیوست‌ها با کلیک بروی کره زمین، آن سند را دانلود کنید.

ارسال نامه از میهن میل

اگر خواسته باشید نامه یا ایمیلی را به شخصی بفرستید، باید نشانی پست الکترونیکی او را داشته باشید که معمولاً به این حالت است: you@emailservice.ir. حالا اگر خواسته باشید با میهن میل به آن فرد ایمیلی را ارسال کنید، در وهله اول باید بروی دکمه‌ی سیاه رنگ فرستادن ایمیل کلیک کنید تا صفحه‌ی جدیدی برای شما ظاهر شود. (روی عکس کلیک کنید تا به اندازه اصلی برایتان نشان داده شود.)

ارسال ایمیل در میهن میل

در بخش فرستنده شما نام و ایمیل خودتان را به عنوان یک فرستنده‌ی نامه مشاهده می‌کنید.
باید در قسمت گیرنده نشانی ایمیل فرد مورد نظر را که می‌خواهید نامه برای او ارسال شود را وارد کنید. اگر از قبل ایمیل فرد گیرنده در دفترچه تلفن موجود است، با کلیک بروی دکمه‌ی “از دفترچه تلفن” می‌توانید نشانی ایمیل او را با یک کلیک به اینجا بیاورید.
فراموش نکنید که در جعبه‌ی موضوع، یک عنوان را برای نامه‌ی خود انتخاب کنید.

حال در جعبه‌ی سفید و اصلی این صفحه شروع به نوشتن متن نامه‌ی خود کنید. از دکمه‌ها و ابزارهای ویرایشی که در بالای این قسمت وجود دارد، می‌توانید برای ویرایش متن خود استفاده کنید. مثلاً برای ضخیم کردن بخشی از متن، پس از اینکه آن قسمت را انتخاب کردید، باید بروی دکمه B کلیک کنید.

اگر می‌خواهید همراه یک نامه برای فرد گیرنده یک فایل یا سند را ارسال کنید، باید بروی دکمه‌ی نارنجی رنگ به نام افزودن پیوست کلیک کنید تا در جعبه‌ای که برایتان باز می‌شود با کلیک بروی دکمه Browse بتوانید یک سند را از روی رایانه‌ی خود انتخاب کنید. در انتها هم تایید کنید.

در انتهای کار اگر شما پس از بازبینی نامه، بروی فرستادن ایمیل در پایین صفحه، کلیک کنید، نامه‌ی شما برای گیرنده ارسال خواهد شد. اگر نمی‌خواهید الان این نامه را ارسال کنید، و می‌خواهید این کار را به یک زمان دیگر موکول نمایید، بهتر است که با کلیک روی دکمه‌ی ذخیره در چرکنویس‌ها، آن را در پوشه‌ چرکنویس ذخیره نمایید، تا در آینده با کلیک بروی این پوشه از فهرست سمت چپ، بدان دسترسی داشته باشید.