غیرفعال شدن خودکار وبلاگ های پرشین بلاگ

منتشر شده در ۲۷ اردیبهشت, ۱۳۹۳ در دستۀ پرشین بلاگ ۱۷ دیدگاه
1/5 - (6 امتیاز)

به نظر می‌رسد این موضوع جزء سیاست‌های حذف کردن وبلاگ‌های هرز باشد که مدیران پرشین بلاگ در پیش گرفتند. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که به نشانی وبلاگ خود مراجعه کنید و مشاهده می‌کنید که در صفحۀ مرورگر عبارت “وبلاگی با این نشانی پیدا نشد!” به چشم می‌خورد. فکر می‌کنید که وبلاگ شما حذف شده است؛ البته احتمالش وجود دارد. ولی وقتی به قسمت مدیریت وبلاگ مراجعه می‌کنید، می‌بینید نوشته‌های وبلاگ شما موجود است، ولی عملاً وبلاگی با این نشانی نیست.

غیرفعال شدن خودکار وبلاگ های پرشین بلاگ

غیرفعال شدن خودکار وبلاگ های پرشین بلاگ

پرشین بلاگ خبری رسمی مبنی بر این سیاست منتشر نکرده است. بنابراین براساس گمان باید این گونه نتیجه گرفت که؛ با این کار پرشین بلاگ قصد دارد وبلاگ‌های هرز را حذف کرده که مشخصۀ وبلاگ‌های هرز این است که دیگر مطلبی منتشر نکنند! که این مشخصه واقعاً خنده‌دار است! به این دلیل که ممکن است وبلاگ نویسی مثلاً هزار عدد نوشتۀ مفید منتشر کرده باشد، اما مثلاً برای مدت چند ماه نتواند وبلاگ خود را به روز کند. در این حالت وبلاگ او غیرفعال شده و برای فعال‌سازی مجدداً باید یک نوشته را در وبلاگ منتشر کند.

پس برای فعال کردن وبلاگ در این شرایط کافی است یک مطلب در وبلاگ منتشر کرده و یا یکی از مطالب قبلی را ویرایش کنید. در این حالت اگر به نشانی وبلاگ خود مراجعه کنید، خواهید دید که وبلاگ به حالت قبلی برگشته و قابل نمایش برای بازدیدکنندگان است.

اگر این اتفاق، که برای وبلاگ‌های بسیاری رخ می‌دهد، به صورت ناخواسته اتفاق می‌افتد، که باید هر چه سریعتر رفع گردد. به این دلیل که محتویات بسیار مفیدی در وبلاگ‌های قدیمی هستند که نویسندۀ آن به دلیل کمبود وقت، امکان انتشار نوشتۀ جدید را ندارد. نباید با این تکنیک چنین وبلاگ‌هایی را غیرفعال کرد.

اما در حالت عمدی بودن این غیرفعال شدن‌ها، ایرادات بسیاری به این سیاست وارد است. چرا که با اهرم فشار، وبلاگ نویس مجبور می‌شود همیشه مطلب ارسال کند و در غیر این صورت وبلاگ او غیرفعال می‌گردد. این عرف در هیچ کجای دنیا مورد قبول نیست.

وبلاگ‌هایی هم که غیرفعال می‌شوند، عملاً پس از مدتی مثل یک وبلاگ مرده به حساب می‌آیند و در زمان کوتاهی قابل بازیابی نیستند. به این دلیل که موتورهای جستجو، از جمله گوگل، تمامی فهرست‌های چنین وبلاگی را از پایگاه دادۀ خود حذف کرده و همین بس است که با وجود چنین احتمالی دیگر فردی پرشین بلاگ را برای ساخت وبلاگ انتخاب نکند.

اما گر وبلاگ شما روی این سامانه قرار دارد، برای غیرفعال نشدن آن، شما مجبور هستید حداقل ماهی چند مطلب را در وبلاگ خود منتشر کنید. چرا که در غیر این صورت امکان غیرفعال و سپس حذف آن وجود خواهد داشت.