ثبت وبلاگ در سایت ساماندهی

منتشر شده در ۲۹ اسفند, ۱۳۹۲ در دستۀ وبلاگ نویسی حرفه ای ۵ دیدگاه
5/5 - (1 امتیاز)

سایت ساماندهی به عنوان مرجعی برای جمع آوری اطلاعات پایگاه‌های اینترنتی فارسی زبان شناخته می‌شود. این سایت زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد فعالیت می‌کند و دارای فهرست بسیاری از پایگاه‌های اینترنتی ایرانی است. صاحبان وبلاگ‌ها و تارنماها در حال حاضر به صورت خودمختار می‌توانند اقدام به ثبت پایگاه خود در این سایت کنند که دارای مزایایی است. از جملۀ این مزایا اخطار قبل از فیلتر کردن وبلاگ است. به غیر از این مورد، تا به حال مزیت دیگری برای آن کشف نشده است!!

البته ثبت وبلاگ‌ها در این پایگاه از اهمیت کمتری نسبت به سایت‌ها برخوردار است. ولی به هر حال در اینجا شما را برای ثبت وبلاگ در سایت ساماندهی راهنمایی خواهم کرد.

در درجۀ اول باید به پایگاه ساماندهی به نشانی samandehi.ir مراجعه کرده و اندکی زمان بگذارید و توضیحات مربوطه را مطالعه نمایید. مطالعۀ آنها به اطلاعات شما خواهد افزود. از جمله این مطالب، متن کامل قانون جرائم رایانه‌ای است که دید کاملی راجع به معیار مسدود کردن وبلاگ به شما خواهد داد. پیوند آن در پایین صفحۀ اصلی سایت مشخص است. علاوه بر آن راهنمای ثبت سایت در ساماندهی توضیحات به مراتب بهتری از اینجانب داده است.

ثبت وبلاگ در سایت ساماندهی

ثبت وبلاگ در سایت ساماندهی

حالا، در وهلۀ اول باید یک حساب کاربری رایگان در سایت ایجاد کنید. برای این منظور روی دکمۀ “ثبت سایت” از سمت چپ کلیک نمایید. به صفحه‌ای وارد خواهید شد که باید مشخصات خود را پر کنید و سپس روی ادامه کلیک نمایید. سپس به صفحه‌ای هدایت خواهید شد که باید مشخصات وبلاگ خود را پر نمایید که همگی به اندازۀ کافی روشن و واضح هستند.

پس از آن حالا زمان فعال‌سازی سایت یا وبلاگ در سامانه است. برای این منظور به ایمیل خود مراجعه کرده و با کلیک روی پیوند مد نظر اطلاعات را تایید کنید. در مورد سایت، حالا باید وارد سامانه شده و اقدام به تکمیل اطلاعات تکمیلی نمایید. در نهایت هم به سادگیِِ تمام، وبلاگ شما در سامانۀ ساماندهی ثبت شده و در صفحۀ اصلی این سامانه با وارد کردن نشانی وبلاگ در نوار سمت چپ بخش “جستجوی ثبت سایت” می‌توانید ببیند که وبلاگ شما ثبت شده است یا خیر. اگر ثبت نشده بود، بهتر است زمانی را به سامانه فرصت بدهید. همچنین برای اینکه دریابید دیگر پایگاه‌های اینترنتی هم مراحل ثبت را طی کردند یا خیر، از این بخش استفاده نمایید.