اشتباهات رایح وبلاگنویسی که باید از آنها اجتناب کنید

منتشر شده در ۲۸ بهمن, ۱۳۹۱ در دستۀ مبانی وبلاگ نویسی ۸ دیدگاه
3/5 - (2 امتیاز)

خیلی از وبلاگ‌نویسان از بازدید کم وبلاگ‌شان نگرانند و شکایت می‌کنند و دلیل آن را هم نمی‌دانند که چطور از این مشکل خلاصی یابند. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که آنها چند اشتباه مهم را مرتکب می‌شوند که باید از آن اجتناب کنند. نکات بسیاری هست که در حین وبلاگ‌نویسی باید آنها را در نظر داشته باشید تا به این مشکل دچار نشوید. در ادامه به رایج‌ترین اشتباهاتی که یک وبلاگ‌نویس انجام می‌دهد و باعث می‌شود که بازدید خوبی نداشته باشد، اشاره می‌کنیم.

اشتباهات رایج وبلاگنویسی که باید از آنها اجتناب شود

اشتباهات رایج وبلاگنویسی که باید از آنها اجتناب شود.

قالب نامؤثر

احساسی که هر بازدیدکننده در اولین بازدید از وبلاگ شما خواهد داشت، بسیار در موفقیت شما تاثیرگذار است. این موضوع می‌تواند متناسب با موضوع وبلاگ شما متفاوت باشد. مثلاً اگر در مورد آشپزی وبلاگ ساختید و یک قالب ورزشی با رنگ‌های جلف را برای آن انتخاب کردید، نباید انتظار داشته باشید که بازدیدکننده احساس خوبی کسب کند. بسیار دیده می‌شود که تناسب بین قالب و موضوع وبلاگ رعایت نمی‌شود. قالب‌های بسیاری وجود دارد که شما باید گشته و بهترین را انتخاب کنید. البته معیارهای بسیار مهمتر دیگری هم برای انتخاب قالب وجود دارد که به آنها در نوشته‌‌های دیگر اشاره شده است. اما اگر پیدا نکردید، برای موفقیت کارتان، پیشنهاد می‌کنیم با کمی خرج کردن بهترین را برگزینید.

محتوای با کیفیت کم

هیچ چیز به اندازه محتوا (نوشته، صوت، فیلم و …) نمی‌تواند بازدید به وبلاگ شما بکشاند. اگر تنها به همین موضوع خوب رسیدگی نکنید، باید درب وبلاگ‌تان را گِل بگیرید! چیزی که بسیار دیده می‌شود، نوشته‌های کوتاه و بی‌کیفیت است. طرف روزی ده‌ها نوشته منتشر می‌کند، اما هیچ کدام به اندازه یک نوشته خوب و باکیفیت نمی‌شود. پس به شما توصیه می‌کنیم زمان خود را بروی یک مقاله خوب بگذارید، اما چندین نوشته بی‌کیفیت منتشر نکنید. پس از مدتی نتیجه کار خود را ببینید. از کلمات کلیدی هم به طور مناسب در نوشته استفاده کنید.

حریص بودن برای پول

به این مثال خوب توجه کنید: “وبلاگ درست مثل یک غاز است که بروی تخم‌های طلایی‌اش خوابیده است. پس آن را نکُشید!” یعنی چه!؟ یعنی یک وبلاگ‌نویس که بروی وبلاگ خود (تخم‌های طلایی) خوابیده است، نتیجه را که همین فردا نمی‌بیند! ماه‌ها و گاهی دیده شده که کسی سال‌ها تلاش کرده و به موفقیتی رسیده که خود فکرش را هم نمی‌کرده است.

وبلاگ‌تان را با تبلیغات بسیار و مزاحم و همچنین پیوندهای بیرون رونده خراب نکنید. در مورد محصولات همکاری در فروش هم تا جایی که می‌توانید مقاله با توضیحات غیرواقعی ننویسید، که اعتماد بازدیدکننده را با این کار صفر می‌کنید.

عدم بروزرسانی

یک وبلاگ بدون بروزرسانی، یک وبلاگ مُرده است که ترافیک و درآمدی هم نخواهد داشت. با عدم بروزرسانی وبلاگ، اگر چند تا بازدید جدید هم کسب کنید، دیگر مشتریان قدیمی شما این دو رو برا آفتابی نخواهند شد. یک وبلاگ باید هر روز، یا هفته ای یکبار با مقالات با کیفیت بروزرسانی شود.

نوشتن برای موتور جستجو

خیلی‌ها هستند که فقط سعی می‌کنند با استفاده از ترفندهای غیر اخلاقی، مانند استفاده بسیار از کلمات کلیدی، موتورهای جستجو را از نتیجه اصلی منحرف کنند و بازدید خود را بدین شکل بالا ببرند. غافل آنکه مخاطب اصلی شما انسان است و هوش او از خزنده‌های موتور جستجو بیشتر است. پس آنها می‌فهمند که شما مقاله را برای چه کسی نوشتید! آیا به شخص بازدیدکننده احترام می گذارید، یا خیر! پس به این مورد هم توجه شدید نمایید.

در وبلاگ‌های پارسی زبان، این اشتباهات به وفور دیده می‌شود که وبلاگ‌نویسان عزیز باید این را در نظر داشته باشند، که اگر مرتکب شدن این اشتباهات تا الان مشکلی برایشان پیش نیاورده است، موفقیت‌شان موقتی است؛ ولی با اصول همیشه موفق هستید.

منبع: برداشتی از مقاله‌ای از سایت safalsha.com