وبلاگ را می توانم به یک سایت کامل تبدیل کنم؟

منتشر شده در ۱۱ فروردین, ۱۳۹۵ در دستۀ وبلاگ نویسی حرفه ای ۴ دیدگاه
3.7/5 - (3 امتیاز)

وبلاگ یک محیط محدود برای انتشار دست نوشته‌ها است. این محیط دارای محدودیت‌های است. هر چند برای خیلی از افراد همین محیط هم کفایت می‌کند. اما از آن جایی که ممکن است خیلی از افراد به دنبال توسعۀ پایگاه شخصی خود از وبلاگ به یک سایت مستقل باشند، این نوشته را منتشر می‌کنیم و در آن توضیحاتی راجع به تبدیل سایت به وبلاگ خدمت شما عرض خواهیم کرد.

وبلاگ را می توانم به یک سایت کامل تبدیل کنم

تبدیل وبلاگ به سایت

اگر شما هم مثل خیلی از افراد دیگر به دنبال تبدیل وبلاگ خود به یک سایت حرفه‌ای هستید، باید بگوییم که جای درستی آمده‌اید. افراد معمولاً به دنبال راه اندازی یک سایت هستند و معمولاً دلایل خاص خودشان را دارند. از جملۀ این دلایل بالا بردن کلاس کاری خودشان در عرصۀ فعالیت‌های اینترنتی است. یا شاید از دست محدودیت‌هایی که در سرویس‌های وبلاگ نویسی وجود دارد خسته شدند. به هر حال نمی توان منکر این قضیه شد که وبلاگ ها به ما امکان انجام خیلی از کارها را نمی دهند. مثلاً ممکن است سرویس وبلاگ دهی شما شرط کرده باشد که شما اجازۀ قرار دادن تبلیغات در وبلاگ خود را ندارید! یا قوانین دست و پا گیر دیگر که جای خود شاید عذاب دهنده هم باشند.

البته از حقیقت موضوع هم نباید گذشت که سرویس های وبلاگ دهی خیال فرد را در رابطه با مسائل فنی راحت می کنند. ولی باید گفت همیشه این طور نیست. امروزه با توسعۀ صنعت وب هر کسی با هر نوع دانشی می تواند سایت خود را راه اندازی کند و شاید نیازی به دانستن مسائل فنی زیادی نباشد. در حال حاضر طراحی سایت نسبت به گذشته خیلی ساده تر شده؛ از این منظر که نرم افزارها و کدهای آمادۀ بسیاری وجود دارد که فقط با به کار بردن آنها می توان سایت های بسیار پیشرفته ای را راه اندازی کرد. شاید شما هم زمانی که به یک سایت حرفه ای می رسید، به این فکر می افتید که طراح آن چقدر باید زحمت کشیده باشد و این همه عنصر را به این شکل کنار همدیگر قرار داده باشد. در صورتی که شاید او فقط مبادرت به جمع آوری اجزاء مختلف کرده باشد.

پس گام گذاشتن به دنیای وبمستری اصلاً کار سختی نیست. بلکه شاید بسیار لذت بخش هم باشد. ولی اگر کار با وب را با وبلاگ شروع کرده باشید، مطمئناً سرعت حرفه ای شدن شما در طراحی سایت هم افزایش خواهد یافت. چرا که از اصولی آگاهید که شاید افراد تازه وارد از آنها اطلاعات زیادی ندارند. این اصول هم زیاد خارق العاده نیست. همان هایی هستند که در این سایت به صورت مقالات آموزشی منتشر شده است و هر کسی می تواند با خواندن آنها از آن فنون مطلع شود.

خود من می توانم وبلاگم را به سایت تبدیل کنم؟

خیلی از افراد فکر می کنند طراحی و راه اندازی سایت کار افراد خاصی است. یعنی فقط کسانی می توانند این کار را انجام دهند که سال های متمادی در این عرصه فعالیت داشتند. اما حقیقت چیز دیگری است. در حال حاضر با رابط های گرافیکی و ساده ای که برای همه فراهم شده است، هر کسی می تواند در عرض چند دقیقه حتی اولین سایت خود را راه اندازی کند. آموزش ها و راهنمایی هایی که موجود است شما را به سمت رسیدن به هدف تان هدایت خواهد کرد. مثلاً یکی از این مرجع های خوب آموزشی طراحی سایت وبنولوژی است که آموزش های تصویری و همچنین ویدیوهای آموزشی فارسی خوبی را تهیه کرده است. می توانید از آنجا شروع کنید.

ولی به طور کلی با پیشنهادی که در انتهای همین مقاله برای شما داریم، راهی را به شما نشان خواهیم داد که با طی کردن آن در نهایت پس از اندک مدت زمانی می توانید سایت خود را آماده شده داشته باشید.

هزینه تبدیل وبلاگ به سایت چقدر است؟

می رسیم به مبحث هزینۀ ساخت یک سایت پیشرفته. دقت داشته باشید که شما برای داشتن یک چیز بهتر باید هزینۀ آن را هم بپردازید. مثلاً یک وبلاگ رایگان به سبب محدودیت هایی که دارد یک سطح کیفیت دارد. اما یک سایت حرفه ای چون سطح کیفیت کارش بالاتر از یک وبلاگ است، هزینه ای را هم طلب می کند. البته نباید نگران این هزینه شوید. هزینه ای که شما پرداخت می کنید جهت هاست و دامنه است. هاست همان فضای میزبانی است که می توانید فایل های سایت خود را روی آن بارگذاری کنید. دامنه هم همان آدرس منحصر به فرد سایت شماست.

هر دوی این گزینه ها شاید بیشتر از چند ده هزار تومان در سال نشوند. بقیۀ نیازها هم معمولاً رایگان هستند. مثلاً اگر خواسته باشید از نرم افزار سایت ساز وردپرس یا جوملا استفاده کنید، اینها به رایگان قابل دانلود و استفاده روی فضای میزبانی هستند. در ضمن شما نیازی به نصب کردن هیچ نرم افزار خاصی روی رایانۀ خود ندارید. بلکه همیشه با مرورگر خود کار می کنید و سایت را مدیریت می نمایید. همانطور که در بالا گفته شد، به سبب این که خود شما هستید که آستین های خود را بالا می زنید و شروع به راه اندازی سایت برای خودتان می کنید، هیچ هزینه ای را هم برای طراحی سایت پرداخت نمی کنید. خیال تان راحت باشد.

تبدیل وبلاگ به سایت، از کجا؟

برای اینکه نقطۀ شروع خوبی را به شما نشان دهیم، پیشنهاد می کنم که روی پیوند زیر کلیک کرده و مقالۀ آموزشی مورد نظر را به طور کامل مطالعه کنید. تمامی مراحل راه اندازی سایت به شما آموزش داده شده. همچنین منابع هر بخش به صورت جداگانه آورده شده تا شما را به یک طراح سایت حرفه ای تبدیل کند. پس آموزش ها را دنبال کنید.

آموزش تبدیل وبلاگ به سایت